اهداء بیش از ۱۱۰ هزار سی‌سی خون توسط عزاداران آبادانی

خورنا: رئیس مرکز انتقال خون آبادان گفت: در تاسوعا و عاشورای حسینی بیش از ۱۱۰ هزار سی‌سی خون توسط عزاداران این شهرستان اهدا شد.

سید هادی موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: هرسال و در برخی از ایام همچون تاسوعا و عاشورای حسینی و شب‌های قدر شاهد افزایش تعداد اهداکنندگان خون در شهرستان هستیم.

وی افزود: با توجه به این پیش‌بینی‌های لازم انجام و سازمان انتقال خون آبادان در روزهای تاسوعا و عاشورا در نوبت صبح و بعدازظهر به مردم ارائه خدمات داد.

رئیس مرکز انتقال خون آبادان ادامه داد: بر این اساس و در طول این دو روز ۳۰۶ نفر برای اهدای خون به مرکز انتقال خون آبادان مراجعه کردند.

موسوی تصریح کرد: از این تعداد ۲۴۶ نفر موفق به اهدا خون شدند و مابقی نیز به دلایل متعدد امکان خون‌گیری از آنها وجود نداشت.

وی اضافه‌کرد: حضور این تعداد اهداکننده خون در دو روز آمار بسیار خوبی است که عزاداران آبادانی این اقدام را انجام داده‌اند.

رئیس مرکز انتقال خون آبادان خاطرنشان‌کرد: البته در صورتی که شرایط جوی بهتر بود قطعاً تعداد بیشتری برای اهدا خون به این سازمان مراجعه می‌کردند.

موسوی افزود: در هر نوبت خون‌گیری ۴۵۰ سی‌سی خون از اهداکنندگان دریافت می‌گردد.

وی تصریح‌کرد: بر این اساس و در طول تاسوعا و عاشورای حسینی ۱۱۰ هزار و ۷۰۰ سی‌سی خون از اهداکنندگان آبادانی دریافت شد.

رئیس سازمان مرکز خون آبادان در خصوص بیشترین نیاز فراورده‌های خونی نیز خاطرنشان‌کرد: همه گروه‌های خونی به طور تقریباً یکسانی مورد نیاز می‌باشد و نمی‌توان در خصوص بیشترین و کم‌ترین‌ نیازهای خونی اظهارنظر کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *