مسیر اصلی تردد کاروان‌های راهیان‌نور در خرمشهر غرق در آب

خورنا: با گذشت چند روز از بارش باران در خرمشهر، مسیر اصلی حرکت کاروان‌های راهیان نور در حد فاصل میدان مقاومت تا راه‌آهن همچنان غرق در آب است.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، باتوجه به بارش باران در چند روز گذشته بسیاری از مناطق خرمشهر و حتی خیابان‌های اصلی با مشکل آبگرفتگی مواجه شدند اما با تلاش شهرداری خرمشهر بسیاری از مناطق که دچار آبگرفتگی شده بودند به حالت عادی بازگشت.

هرچند در این بین مناطقی هستند که هنوز با مشکل آبگرفتگی معابر مواجه هستند و حتی در یکی از مناطق هنوز برای رفع مشکل آبگرفتگی آن اقدامی نشده است.

مسیر میدان مقاومت تا راه‌آهن یکی از مسیرهای پرتردد محسوب می‌شود چراکه علاوه بر تردد روزانه اهالی ساکن در این مناطق این مسیر یکی از راه‌های اصلی کاروان راهیان نور است که از سمت اهواز وارد خرمشهر می‌شوند.

همچنین این محور مسیر حرکت بسیاری از کامیون‌ها و تریلر‌هایی است که کالاهای مختلف صادراتی را به مقصد عراق به شلمچه حمل می‌کنند.

هم‌اکنون در مسیر میدان مقاومت تا راه‌آهن امکان تردد وجود ندارد و خودروها مجبور هستند برای در امان ماندن از چاله‌ها و آب‌های جاری از مسیر مخالف بروند که این مسئله احتمال بروز تصادفات را دوچندان کرده است.

یکی از اهالی ساکن در میدان مقاومت گفت: با بارش کم‌ترین باران این منطقه تبدیل به استخری می‌شود که برای هیچ فردی امکان تردد وجود ندارد.

جواد زایری افزود: این مشکل در همه فصل‌های بارندگی وجود دارد اما تاکنون هیچ چاره اندیشی برای آن نشده است.

یکی دیگر از اهالی ساکن در این منطقه گفت: میدان مقاومت تا راه‌آهن مسیر اصلی حرکت میهمانان نوروزی و کاروان‌های راهیان نور است اما متأسفانه چندین سال است که این اتفاق تکرار می‌شود.

علی مطور افزود: در روزهایی که هوا بارانی است تا چندین روز امکان تردد در این مسیر وجود ندارد و در روزهایی هم که باران نیست آنقدر در این مسیر چاله‌های متعدد وجود دارد که هر لحظه امکان بروز حادثه احساس می‌شود.

مسیر مقاومت تا راه‌آهن در محدوده منطقه آزاد است

شهردار خرمشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این خصوص عنوان کرد: این مسیر در محدوده منطقه آزاد اروند قرار دارد و شهرداری خرمشهر در این خصوص مسئولیتی ندارد.

محمد نظارت افزود: شهرداری نسبت به جمع‌آوری آب‌ها در مناطق مختلف اقدام کرده است اما مسیر میدان مقاومت تا راه‌آهن جزو محدوده منطقه آزاد اروند است.

مدیر خدمات شهری منطقه آزاد اروند نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن رد ادعای شهردار خرمشهر گفت: طبق نقشه، محدوده منطقه آزاد اروند از راه‌آهن تا شلمچه است و مسیر میدان مقاومت تا راه‌آهن در محدوده شهرداری قرار دارد.

عادل جمعه‌زاده تصریح کرد: ما حاضر هستیم نقشه‌های مربوط به محدوده منطقه آزاد را نیز در اختیار شهردار قرار دهیم تا از محدوده‌ها اطلاع یابند.

مدیر خدمات شهری منطقه آزاد اروند تصریح کرد: این مسیر یکی از مسیرهای اصلی و مهم محسوب می‌شود چراکه محل تردد بسیاری از اهالی ساکن این مناطق و کاروان‌های راهیان نور است.

جمعه‌زاده ادامه داد: منطقه آزاد اروند هیچ امکاناتی برای دفع آب‌های جمع‌شده در این منطقه را ندارد و جمع‌آوری آب‌های سطحی در همه جا برعهده شهرداری‌هاست.

با توجه به موضع‌گیری‌های شهرداری و منطقه آزاد اروند به نظر می‌رسد این مسیر متعلق به هیچ‌یک از این نهادها نیست و لاجرم باید به انتظار تابش آفتاب نشست تا شاید روزی این آب‌هایی که به رودخانه‌ای شبیه شده است تبخیر شود و امکان تردد دوباره در این مسیر مهیا شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *