مدیر آموزش و پرورش رامشیر خبر داد:

معرفی ۶ طرح برتر دانش آموزان رامشیری به جشنواره جابر بن حیان

خورنا – فرزاد شعبانی

مدیر آموزش و پرورش رامشیر از معرفی ۶ طرح برتر دانش آموزان دوره ابتدایی این شهرستان به مرحله استانی جشنواره جابر بن حیان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خورنا رامشیر به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان رامشیر‌‌ علی حمید با بیان اینکه جشنواره جابر بن حیان روحیه پرسشگری و کنجکاوی دانش آموزان را تقویت می کند، اظهار کرد: این جشنواره در ۴ سطح مدرسه، منطقه، استان و کشور برگزار می شود که در آن دانش آموزان دوره ابتدایی با فراگیری آموزش های پژوهش محور به کسب مهارت های آموزشی و نگرشی می پردازند.
 
وی با تاکید بر اینکه کشف استعدادهای فردی و گروهی دانش آموزان از مهمترین هدف های برگزاری جشنواره جابر بن حیان است، تصریح کرد: هویت بخشی به فعالیت های علمی دانش آموزان با رویکرد حل مسئله، توجه به رویکردهای اقتصاد مقاومتی و تقویت روحیه خودباوری دانش آموزان دوره ابتدایی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.
 
حمید با اشاره به شرکت ۷ هزار و ۱۴۳ دانش آموز رامشیری در مرحله مدرسه ای جشنواره جابر بن حیان، گفت: امسال ۲ هزار و ۱۰۰ طرح دانش آموزی در مرحله مدرسه ای جشنواره جابر حیان با یکدیگر به رقابت پرداختند که از این تعداد ۱ هزار و ۱۸۳ طرح به مرحله منطقه ای راه یافتند.
 
مدیر آموزش و پرورش رامشیر در پایان با اظهار اینکه ۶ طرح برتر منطقه ای به دبیرخانه استانی جشنواره جابر بن حیان راه پیدا کرده اند، خاطرنشان کرد: دانش آموزان مدارس الغدیر، ولایت فقیه، پروین اعتصامی، فدک و بهار تعلیم به ترتیب با طرح های عروس صحرا، غرق شدن و شناور ماندن روی آب، خنک کننده متحرک، سیاره عجائب، شهربازی مایعات و رفتگر کوچک در مرحله استانی این جشنواره شرکت خواهند کرد.