شوشتر تا تهران! برای خدمت به مردم؛ منت نگذارید

به گزارش خورنا، در روزهای گذشته انتشار یک عکس سلفی از فرماندار شهرستان شوشتر سبب ایجاد حاشیه های مختلفی در فضلی مجازی استان خوزستان شده و موضوع تا مخابره خبر شکایت فرماندار شوشتر از ۲ خبرنگاری که این تصویر را منتشر کرده اند، پیش رفته است.

این عکس که به هنگام خدمت رسانی فرماندار شهرستان شوشتر به هنگام شهروندان مناطق سیل زده تهیه و منتشر شده است، ابهامات گسترده ای را برای شهروندان ایجاد کرده است که پرداختن به آن خالی از لطف نیست.

پرده اول این ابهام به جوابیه روابط عمومی فرمانداری شهرستان شوشتر باز می گردد و این جوابیه به صورت، کامل و بدون دخل و تصرف منتشر می شود.

ماجرای شکایت فرماندار شوشتر از خبرنگاران این شهرستان تکذیب شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شوشتر؛ ماجرای شکایت فرماندار شوشتر از خبرنگاران این شهرستان کذب محض است و فرماندار این شهرستان شکایتی از خبرنگاران به دادستانی ارائه نداده است.

از طرفی زحمات شبانه روزی و پیگیری های مجدانه مهندس پنبه دانه پور فرماندار این شهرستان در زمان ترمیم سیل بندها،حین وقوع سیلاب و هم اکنون که مردم در حال بازگشت به روستا هستند، بر هیچ فرد منصف و صاحب وجدانی پوشیده نیست.

مردم فهیم و ولایتمدار شعیبیه و مسئولانی استانی و شهرستانی همواره قدردان زحمات فرماندار شوشتر در جریان سیلاب اخیر بوده اند و بارها این موضوع را در محافل مختلف اقرار کرده اند .

لذا آنان که با انتشار برخی عکس ها در فضای مجازی زحمات شبانه روزی این شخص دلسوز و فعال را هدف گرفته اند و قصد دارند افکار عمومی را به سمت منافع خود جهت دهند، بدانند که مردم آگاه با این جوسازی ها فریب نمی خورند چرا که هویت منتشر کنندگان برای مردم شوشتر مشخص است.

پلیس فتا شوشتر نیز خبر تفتیش و بازرسی از خانه و محل کار دو خبرنگار در این شهرستان را تکذیب کرد و ضمن دعوت از اصحاب قلم و رسانه جهت انتشار صحیح اخبار، هشدار داد با انتشار دهندگان اخبار کذب برابر قانون برخورد خواهد شد.

برای خدمت به مردم منت نگذارید

طبعا مجموعه فرمانداری شهرستان شوشتر پر تلاش بوده و زحمات آن ها ها غیر قابل انکار نیست و شایسته تقدیر است و جوابیه روابط عمومی فرمانداری این شهرستان نیز به پاس ارج نهادن به مراتب اداری است، ولی همین جوابیه بر ابهامات موجود در زمینه خدمت رسانی به شهروندان و جنجال انتشار عکس فرماندار شوشتر، افزوده است.

موضوعی که در ابتدا و آغاز این جوابیه بر چشم و دل مخاطب، روشن می شود لحن و مقام روابط عمومی در تهدید و ارعاب مخاطب است که با مبحثی که در انتها ذکر شده، مخالف است و با ذکر این موضوع که فرماندار شوشتر از خبرنگاران شکایت نکرده است، در تضاد و تناقض است و طبعا انتشار این چنین هشدارهایی در عرف نگارش خبر به یک عرض اندام و قدر نمایی سیاسی تعبیر می شود.

دومین موضوع در این زمینه که پرداختن به آن خالی از لطف نیست، ادعای تکذیب موضوع شکایت است که به نظر می رسد بر خلاف مستندات و شواهد موجود است و با بررسی آن ها این نکته به ذهن مخاطب متبلور می شود که آیا فرمانداری شوشتر بدون توجه به مستندات و اطلاع از رویه قانونی اقدام به انتشار این جوابیه کرده است که این نکته. دور از ذهن بوده و نیازمند شفاف سازی بیشتر از این مجموعه است.

سومین موضوع در این زمینه که پرداخت به آن ضروری است، فرصت خدمت رسانی به شهروندان است که رهبر معظم انقلاب آن را یک نعمت بزرگ برای مسئولان می داند و بارها بر پاسداشت حق مردم در این زمینه به عنوان یک تکلیف برای مسئولان، تاکید کرده اند، حال باید پرسید اگر فرمانداری شوشتر برای خدمت به مردم خود جانفشانی کرده است که مطمئنا این گونه بوده و قدر شناسی از زحمات آن ها ضروری است، حال باید برای این فرصت و توفیق اخروی و دنیوی باید بر سر مردم منت گذاشت؟ اگر این چنین است فرزندان رشید ارتش و سپاه که برای خدمت به مردم همانند تابش خورشید بر آسمان ایران، زندگی و حیات را به تقویم پر افتخار ایران اسلامی هدیه کرده اند، و آن سربازی که تا پای جان برای عبور مردم از تن خود، خم می شود و آن استانداری که یک ماه رنج دوری از خانواده خود را برای خدمت به مردم به جان می خرد، و آن جوانان و جهادگرانی که هم چو همت ها و بابایی که در زمین و آسمان این کشور و برای خدمت به این مردم به پرواز درآمده اند و طنین رشادت و افتخار را در بلندای این سرزمین به تصویر کشیده اند؛ پچه باید بگوید و در مقام پاسداشت زحمات خود که حق مردم و یک تکلیف قانونی است چه باید بگوید و در چه جهت قلم بچرخاند؟

چهارمین موضوع اشاره به یک تفاوت است که درد آن به فاصله تهران است و شاید همین تفاوت بر رنج مردم افزوده است، شهردار تهران چندی پیش با بیان این که به طور حتم، در این دوره از مدیریت شهری بنا داریم با تکیه بر اصل شفافیت، تعامل بسیار خوبی با رسانه ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی و رکن چهارم دموکراسی داشته باشیم، تاکید کرد: به همین جهت به تمامی زیرمجموعه های مدیریت شهری دستور دادیم که حق شکایت از هیچ رسانه ای را ندارند و درصورت طرح هرگونه دعوی حقوقی، ملزم به پس گیری شکایت هستند.

حال باید از مسئولان محترم فرمانداری شوشتر باید پرسید چگونه است که صبر و تحمل انتشار یک عکس سلفی را ندارید ؟ و بیشتر از آن در این موضوع به اظهار نوشتار نمی پردازیم تا مردم خود قاضی و عملکرد ما باشند تا پایتخت تهران و منطق مسئولان آن سند و گواه و ملاک سنجش عملکرد و نگاه مدیریتی مسئولان در زمینه خدمت به مردم و پرداختن به چالش ها و فرصت خدمت به مردم و مقام پاسخگویی به شهروندان و تعامل با ارکان دموکراسی باشد.

انتهای پیام/