ماجرای یک شکایت جنجالی! واکنشی بزرگ به یک موضوع احساسی

به گزارش خورنا، شهرستان شوشتر یکی از قطب های مهم گردشگری استان خوزستان و از عمده ترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی کشور بوده و نقش مهمی در صنعت و اقتصاد شمال استان دارد.

این شهرستان که در ماه های گذشته و پس از سیلاب اخیر با چالش ها و مشکلات مختلفی روبه رو شده است در این روزها با جنجالی جدید دست به گریبان شده و آن هم تهدید خبرنگاران و شکایت از فعالین رسانه ای شوشتر و استان خوزستان است.

ماجرا از آن جا آغاز می شود که، پس از سیلاب گسترده استان خوزستان یک تصویر از فرماندار شوشتر به عنوان سلفی منتشر و نقدهایی به عملکرد وی توسط برخی چهره های رسانه ای شهرستان می شود این که مرز حریم خصوصی کجاست و آیا این اقدام مطابق با اصول اخلاقی و مرز بندی عرفی حریم خصوصی از عمومی می شود یا خیر؟ در حوزه نگارش این متن نیست و حتی در این نگارش قلم به بررسی عملکرد فرماندار شهرستان شوشتر نیز نمی چرخد چرا که، تگارنده معتقد است علی رغم چالش ها و فرصت های پیش رور مسئولان عالی رتبه شوشتر، قطعا خدمات شایسته ای در این مدت صورت گرفته و این تلاش ها شایسته تقدیر است.

شایسته است، نگارش را با نگاهی به سخنان مقام مظعم رهبری آغاز کنیم ایشان در پاسخ به پرسشهاى دانشجویان در دانشگاه صنعتى شریف در تاریخ ‏ ۰۱/۰۹/۷۸ و با اشاره به لزوم نقد صحیح و اخلاقی و مرز بندی آن با تخریب، فرمودند: کسى که مسؤولیت سنگینى در کشور بر دوشش هست و از او توقّع داریم که فلان کار را بکند – اقتصاد را درست کند و… – اگر ما او را تقویت نکنیم؛ اگر یک وقت ضعفى هم پیدا شد، آن را نپوشانیم؛ آیا می ‏توانیم چنین توقّعى داشته باشیم؟ باز هم می ‏توانیم امیدوار باشیم که آنچه که ما می ‏خواهیم، انجام خواهد گرفت و آنچه که وظیفه اوست، انجام می گیرد؟»

بدون شک این کلام رهبری روشنگر و نقشه راه ما در عرصه نقد و پذیرش آن است و پس از آن سوال هایی در ذهن شکل می گیرد که خالی از لطف نیست ! آیا افرادی که فرصت خدمت به مردم را یافته و از توفیق خدمت به مردم بهره مند شده اند باید از فرصت ها غافل شوند ؟ آیا مسئولان عالی رتبه به جای پرداختن به یک عکس و واکنش های بزرگ و احساسی به آن، شایسته نیست بهتر و مطابق با نیازهای شهروندان در زمینه خدمت به مردم شوشتر گام بردارند؟ بدون شک تخریب محکوم است و حفظ حرمت اشخاص یک ضرورت مهم و انکار ناپذیر اخلاقی و انسانی و شرعی است و گام برداشتن در مسیر خلاف آن نه قابل تایید است و نه شایسته حمایت و تقدیر! ولی آن چه بی جواب می ماند این است، آیا صیر و کلام مورد نظر رهبری در این منطق ملاحضه شده است؟ آیا شکایت از خبرنگاران آن هم به دلیل انتشار یک عکس که حتی ممکن است حق قانونی و اخلاقی صاحب آن باشد، واکنش مطلوب و قدم مناسب مسئولان در مسیر خدمت به مردم شوشتر و مشکلات بزرگ و کوچک آن است؟ آیا بهتر نیست مسئولان به جای واکنش بزرگ به مسائل کوچک، گام های بزرگ برای توسعه شوشتر و نیازهای مردم مقاوم و ولایت مدار آن بردارند و دل و ذهن خود را بر روی منطق مقام معظم رهبری که همان خدمت به مردم و قدرشنانسی نسبت به آن ها است بردارند؟ و این خود نیز نمی تواند در دلسرد کردن مردم که همان طرح و نقشه دشمنان است موثر و هیزم در آتش نقشه های آن برای آسیب به کشور باشد؟

انتهای پیام/