شهر آبی خرمشهر غیب شد (+عکس) 

عباس مدحجی: شهر آبی خرمشهر که اسفند ماه سال گذشته توسط سرلشکر عزیز جعفری فرمانده سابق کل سپاه کشور افتتاح شده بود ، مدتی ست دیگر در خرمشهر نیست.

سرلشکر جعفری در زمان افتتاح گفته بود: این شهر آبی توانایی این را دارد که در مکان هایی که آب موجود نیست، از رطوبت هوا برای تولید آب استفاده کند. شهر آبی خرمشهر، نمونه ای عملی از اقدامی است که می تواند نیازهای تمام نقاط کشور به آب شرب مناسب را بر طرف نماید.

همچنین سرگرد علیرضا خردمند فرمانده سپاه خرمشهر در این خصوص گفته بود: مجموعه شهر آبی سپاه خرمشهر به صورت صد در صد داخلی و با استفاده از توان و تجهیزات تولید شده توسط مهندسان ایرانی، بسیجی و فارغ التحصیلان دانشگاه امام حسین(ع) در میدان مقاومت شهرستان خرمشهر احداث شده است.

گویا این سامانه پرتابل شیرین‌سازی و سرامیکی قابلیت تصفیه و شیرین‌سازی ۱۰۰ هزار لیتر آب در روز را داشته و سامانه حذف عنصری کلکتورهای خورشیدی برخی از تجهیزات موجود در شهر آبی خرمشهر بود که امروز اثری از آن در میدان مقاومت شهرستان دیده نمیشود.

آن زمان گفته شد که این سامانه سیار بوده و با راه‌اندازی آن ، بخش مهمی از مشکلات آبی در شهر خرمشهر مرتفع خواهد شد. اکنون با گذشت بیش از دوماه از افتتاح آن ، هیچ اثری از تجهیزات در محل افتتاح نیست و آبفا و آبفار شهرستان خرمشهر هم از از عدم تحویل هرگونه تجهیزات این پروژه خبر دادند.

طبق اطلاعات واصله شهر آبی افتتاح شده بصورت نمایشگاهی یود و بخشی از تجهیزات به نمایش درآمده در زمان افتتاح برای تغییراتی متناسب با محل استقرار، به تهران بازگردانده شده اند و برخی دیگر نیز در خرمشهر و اهوازند ولی در سیستم آبی شهر یا روستاها قرار ندارند.

سپاه که در قضایای سیل اخیر هم نشان داد در بحرانها کنار مردم و برای مردم است ، بهتر است هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف این پروژه اقدام کند تا شهروندان خرمشهری هم طعم آب شیرین این تجهیرات بومی را بچشند.