۲۵۰ میلیارد ریال خسارت وارده به بخش کشاورزی/تولید سالانه ۶۰۰ هزار تن انواع محصول در اندیمشک

رییس جهاد کشاورزی اندیمشک از اختصاص ۲۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان اندیمشک به کشت کلزا خبر داد.
به گزارش خورنا، هدایت اله موسوی رییس جهاد کشاورزی اندیمشک ظهر امروز در نشست شورای کشاورزی این شهرستان اظهار کرد: اندیمشک در بخش کشاورزی تولیدات قابل توجه ای داشته است.
او با بیان اینکه دو هزار ۵۰۰ هکتار از اراضی اندیمشک به زیر کشت کلزا رفته، گفت: در حال حاضر یک هزار و ۷۰۰ هکتار کاشت دیم با پیش بینی برداشت یک تن و ۸۰۰ هکتار کاشت آبی با پیش بینی دو تن در هرهکتار در اندیمشک به کاشت کلزا اختصاص یافته است.
موسوی ادامه داد: پیش بینی می شود بیش از ۳ هزار تن کلزا از مزارع برداشت شود.
رییس جهاد کشاورزی اندیمشک با اشاره به خسارات وارده به بخش کشاورزی این شهرستان بیان کرد: تا کنون و طبق برآوردها، بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال خسارت ناشی از سیل، تگرگ، تندباد و روان آب ها به اراضی کشاورزی اندیمشک وارد شده است.
موسوی افزود: بخشی از اراضی کشاورزی اندیمشک ۴۰ تا ۱۰۰ درصد خسارات دیده اند که بیشتر این خسارات به مزارع گندم و کلزا بوده است.
او با اشاره به محصولات پاییزه اندیمشک در بخش کشاورزی  گفت: ۱۳ محصول کشت پاییزی در شهرستان تولید شده که عدس، یونجه، گندم،کلزا، آفتاب‌گردان، چغندر قند، باقلا، سبزی و صیفی، از جمله این محصولات هستند.
رییس جهاد کشاورزی اندیمشک ادامه داد: ۵ مرکز جهت خرید تضمینی گندم در اندیمشک در نظر گرفته شده و پیش بینی می شود بیش از ۶۰۰ هزار تن انواع محصول زراعی در اندیمشک تولید شود.