وزیر راه به تعهد خود عمل نکرد/ باز هم تصادف در جاده آبادان ماهشهر

خورنا: با توجه به تعهدات وزیر راه و شهرسازی در خصوص اتمام حداقل ۱۵ کیلومتر جاده آبادان ماهشهر تا پنجم آذرماه، هیچ اقدامی تاکنون در این راستا مشاهد نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، به دنبال تصادفات و حوادث جبران ناپذیری که طی سالیان اخیر در جاده موسوم به مرگ آبادان ماهشهر رخ داده و تلفات جانی و مالی که در این بین قابل وصف و بیان نیست، این جاده دوشنبه شب باز هم سانحه آفرید.

این حادثه با وجود اینکه تلفات جانی دربر نداشت اما منجر به زخمی شدن چهار نفر و به یادآوری تعهدات وزیر نفت و وزیر راه و شهرسازی شد.

بنا بر این تعهدات مقرر شده بود که پروژه نیمه تمام جاده آبادان ماهشهر با تقسیم به دو قطعه ۱۵ کیلومتری تا دهه فجر به افتتاح برسد؛ همچنین بنا به مصوبات نشست وزیر راه با نمایندگان مردم مجلس در آبادان و سایر مسئولان استانی، تا پنجم آذرماه حداقل ۱۵ کیلومتر این جاده به بهره‌برداری برسد تا بیش از این شاهد بروز تصادف و حوادث ناگوار در این مسیر نباشیم.

*همگی در انتظار حوادث و سانحه‌های مرگبارتری در جاده مرگ هستند!

محمد سعید انصاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در آبادان اظهار کرد: باز هم سانحه رانندگی در جاده آبادان ماهشهر منجر به زخمی شدن چهار نفر شد.

وی افزود: نمی‌دانم باید گفت متأسفانه یا خوشبختانه؟! که این حادثه تلفات جانی دربر نداشته و در مقابل تصادفات اخیر رخ داده در مسیر جاده مرگ، قابل قبول‌تر است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در نشستی که با وزیر نفت و وزیر راه و شهرسازی داشتیم و بر اساس تعهدات وزرا مقرر شده که تا پنجم آذرماه ۱۵ کیلومتر، تا پنجم دی‌ماه ۱۵ کیلومتر و در نهایت تا دهه فجر تمام پروژه به افتتاح و بهره‌برداری برسد.

وی اضافه کرد: علاوه بر اینکه این مهم در آذرماه محقق نشده، ظاهراً همگی در انتظار حوادث و سانحه‌های مرگبارتری در جاده مرگ هستند!

انصاری همچنین عنوان کرد: با وجود اینکه این جاده بیش از ۲۰ سال است که به حال خود رها شده اما هنوز هم برای تکمیل و افتتاح باید دست به دامان مسئولان باشد.

وی خاطرنشان کرد: به‌ دنبال آغاز فصل بارندگی و در پیش‌روی زمستان، خطرات تردد در جاده مذکور بیشتر می‌شود و اگر اقدامات تکمیلی این پروژه نیمه تمام هرچه سریع‌تر اجرایی نشود شاهد تصادفات مرگبارتری هستیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: از وزیر راه می‌خواهیم در راستای انجام تعهدات داده شده در خصوص اتمام جاده آبادان ـ ماهشهر اقدامی عاجل کند تا مردم بیش از این شاهد مرگ شهروندان، اقوام و دوستان و نزدیکان خود نباشند.