رئیس اداره فرآیند و کنترل تولید پتروشیمی شهید تندگویان:

مسیر پودر برگشتی کارخانه PTA1 پتروشیمی شهید تندگویان راه‌اندازی شد

رئیس اداره فرآیند و کنترل تولید پتروشیمی شهید تندگویان گفت: مسیر انتقال پودر برگشتی کارخانه اسید ترفتالیک خالص (PTA1) پتروشیمی شهید تندگویان با موفقیت راه‌اندازی شد.

رحیم محمدی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خورنا اظهار کرد: از ابتدای راه‌اندازی کارخانه PTA-1 تاکنون، مسیر برگشتی پودرهای OFF در این واحد با مشکل مواجه بود، این مسئله به صورت تخصصی مورد مطالعه و ارزیابی کارشناسان و مهندسان شرکت قرار گرفت و پس از طراحی و برنامه‌ریزی با موفقیت اجرا و راه‌اندازی شد.

وی افزود: راه‌اندازی این مسیر دارای مزیت‌های متعددی است که مهم‌ترین آن جلوگیری از ارسال پودر نامرغوب به واحدهای پایین‌دست یعنی کارخانه پلی‌اتیلن ترفتالات (PET) در زمان راه‌اندازی است و این اقدام اکنون موجب شده تا در زمان راه‌اندازی نیز کیفیت محصول بسیار مناسب باشد.

رئیس اداره فرآیند و کنترل تولید پتروشیمی شهید تندگویان با اشاره به صرفه‌جویی ۲۰ میلیارد ریالی سالانه این طرح بیان کرد: با وجود مسائل متعدد از جمله محدودیت امکانات و همچنین مشکل قطعات، با همدلی و همکاری واحدهای مختلف تمام مراحل این پروژه در مدت زمان هشت ماه و با امکانات موجود اجرا شد.

محمدی مهر یادآور شد: یکی دیگر از برنامه‌های در دست اقدام در این کارخانه اجرای پروژه OFF GAS DRAYER است که هدف از انجام آن استفاده از OFF GAS به عنوان حامل و انتقال دهنده پودر در کارخانه PTA بوده تا مصرف گاز ازت در این کارخانه نیز نسبت به قبل، بهینه شود.

وی در پایان با تقدیر و تشکر از کارکنانی که در انجام این طرح حضور داشتند، گفت: با توجه به نام‌گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید، امیدوارم با تدبیر مدیریت و همت همکاران گام‌های مهمی در راستای تحقق این شعار در پتروشیمی شهید تندگویان برداشته شود.