کاهش محدود تولید نفت غرب کارون با هدف حفظ الزام های زیست محیطی

خورنا|باقر گل فر:مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت با اشاره به آبگیری حداکثری هورالعظیم گفت: تاکنون با هیچ مشکل فنی در فرآیند تولید نفت در غرب کارون روبه‌رو نشده‌ایم و تنها با هدف حفظ الزام‌های زیست محیطی و رعایت اصول ایمنی، تعدادی از چاه‌ها بسته شده‌اند.

تورج دهقانی امروز (چهارشنبه،۲۸ فروردین‌ماه) در جریان بازدید گروهی خبرنگاران از تاسیسات نفتی مستقر در هورالعظیم، با بیان این مطلب افزود: در هیچ دوره‌ای، شاخص‌های عملکردی کار در غرب کارون مانند امروز نبوده است. ما امروز به رغم آنکه با آبگیری حداکثری هور روبه‌رو هستیم، ظرفیت تولید حداکثری را نیز در اختیار داریم و در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز حضور گسترده و همه جانبه‌ای در منطقه داریم.

وی یادآور شد: مواجهه با هور پرآب برای شرکت متن، رویداد تازه‌ای نیست و همانطور که پیش از این نیز اعلام شده بود، هورالعظیم حدود دو سال است که پرآب است، اما میزان ورودی آب در مقطع کنونی افزایش داشته است. به عبارت دیگر، تنها حجم ورودی آب در برهه‌های مختلف تغییر کرده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت با بیان اینکه تمام تاسیسات نفتی واقع در هورالعظیم در آب محصور شده است، ادامه داد: بنابراین اگر به گفته برخی، حوضچه‌ای از هور هنوز خالی است، ما به‌طور طبیعی باید از انتقال آب به آن بخش استقبال کنیم، زیرا از فشار آب بر تاسیسات می‌کاهد. بنابراین دلیلی ندارد که از آبگیری بیشتر هورالعظیم ممانعت به عمل آید.

دهقانی تاکید کرد: تقویت و اصلاح زیرساخت‌ها به منظور پیشبرد عملیات تولید و توسعه در هورالعظیم پرآب به صورت درازمدت از اولویت‌های ماست که بدون‌شک در دستور کار قرار می‌گیرد.

بر اساس برآوردهای اولیه، هزینه لازم برای چنین اقداماتی بیش از ٨٠٠ میلیارد تومان خواهد بود.

دهقانی درباره طرح‌های توسعه‌ای این شرکت هم به ادامه مذاکرات با چینی‌ها برای توسعه فاز دوم میدان‌های آزادگان شمالی و یادآوران اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت اظهار کرد: هیچگونه نشتی یا آلودگی نفتی در هورالعظیم نداشته‌ایم و تاسیسات به‌صورت شبانه‌روزی و مستمر پایش می‌شوند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *