دیدار مدیران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و اداره کل گمرک بندرامام

خورنا|باقر گل فر:مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت:ارزش صادراتی محصولات پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی در سال گذشته مطلوب بوده که نتیجه همکاری و تعامل مثبت گمرک و صنعت پتروشیمی است.

بنابه گزارش سرویس نفت و پتروشیمی به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، مدیرعامل و تنی چند از مدیران در ارتباط با گمرک این سازمان صبح امروز (دوشنبه ۲۶ فروردین ۹۸) به اداره کل گمرک استان خوزستان رفتند.

شهیدی نیا، در این دیدار، ضمن تقدیر از همکاری موثر گمرک در جریان خروج تجهیزات امداد رسانی برای حادثه دیدگان سیل فروردین ماه در استانهای کشور، اظهار امیدواری کرد که این وحدت و همکاری بین نهادها و مردم بیش از پیش برای از میان برداشتن مشکلات کشور بکار گرفته شود.
وی خاطر نشان کرد: در جریان حوادث اخیر که برای کشور افتاد، به وضوح توانستیم اتحادی که در زمان مقابله با یک حادثه بین مردم اتفاق میافتد را شاهد باشیم و این عامل بسیار ارزشمند است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، همچنین ضمن تقدیر از خدمات صادقانه گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته، گفت: تعامل مثبت گمرگ با صنعت پتروشیمی در کاهش تاثیر تحریمهای نفتی تاثیر چشمگیری داشته است و امیدواریم این همکاری در سال ۹۸ ادامه پیدا   کند‌.

شهیدی نیا یادآور شد: صنعت پتروشیمی، به عنوان یک صنعت ارزش آفرین، هر جا که کشور با چالش روبرو شده در خدمت کشور و مردم بوده و این رویکرد را در جریان تحریم های قبلی نیز نشان داد.

وی گفت: صادرات در پتروشیمی برای کشور ارزشمند است اما هر چه شرکتهای پتروشیمی بتوانند ظرفیتهای خود را متناسب با توسعه صنایع پایین دست تنظیم کرده و نیاز صنایع پایین دست کشور را تامین کنند به مراتب ارزش آفرینی بیشتری را خواهد داشت و نیازی به صادرات هم نخواهیم داشت.
در حال حاضر توسعه ظرفیت تولید پتروشیمی نوری، فرصت بسیار خوبی برای واحدهای پایین دست خود از جمله پتروشیمی شهید تندگویان ایجاد کرده است که مثال خوبی برای جایگزینی مناسب داخلی برای صادرات است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *