بندرامام به رودخانه مصنوعی تبدیل شد

خورنا: به علت بارندگی اخیر، شهر بندرامام خمینی(ره) به علت آبگرفتگی شدید به رودخانه تبدیل شده و این آبگرفتگی با وجود اینکه امروز باران در این شهر نبارید هنوز ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، بندرامام روز دوشنبه همچون شهرهای دیگر خوزستان شاهد بارندگی بود. در شهرهایی دیگر مردم شکرگزار این موهبت الهی بودند ولی مردم بندرامام به علت آبگرفتی شدید معابر عمومی با مشکل جدی در عبور و مرور مواجه شدند.
برخی از مردم به علت این آبگرفتگی شاهد از بین رفتن اسباب منازل خود  بودند زیرا آب به داخل منازل مردم نیز نفوذ کرد.

البته در تاریخ ۱۹ آذر ماه امسال ۱۳۸۸ این اتفاق برای نخستین بار در بندرامام رخ داد و بعد از آن شوک، همه مسئولان متعهد شدند از کم کاری گذشته تجربه ای کسب کنند و دیگر اجازه ندهند چنین اتفاقی زندگی عادی مردم را فلج کند ولی سه سال بعد وقتی باران دوباره باردید آب همه جا را فراگرفت و آن اتفاق دوباره تکرار شد.

در دو روز گذشته شهر بندرامام خمینی(ره)  به حالت نیمه تعطیل درآمده و مسئولان حاضر به پاسخگویی در خصوص مشکل به وجود آمده و فعالیتهای صورت گرفته برای دفع آن نیستند. مناطقی از شهر زیر آب رفته و خالی از سکنه شده است و ساکنان این مناطق به وسیله مینی بوس به برخی مدارس منتقل و اسکان یافتند.

ستاد بحران شهرستان ماهشهر که بندر امام تابع آن است شامل فرماندار،بخشدار، آتش نشانی، اداره  کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، هلال احمر، اورژانس و شهرداری تشکیل شده اما کماکان آبگرفتگی ناشی از بارندگی روز اخیر در منازل مردم و شهر جاری است و شهر را به حالت نیم تعطیل در آورده طوری که وضعیت نا مناسبی در بندرامام حاکم است.