مدیر عامل برق منطقه‌ای خوزستان:

سیل اخیر بیش از سه هزار میلیارد ریال خسارت به برق منطقه‌ای خوزستان وارد کرد

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان از خسارت سه هزار و ۳۶۰ میلیارد ریالی سیل به تاسیسات و زیرساخت های این شرکت خبر داد.

به گزارش خورنا محمود دشت بزرگ ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: یکهزار و ۶۹۵ دکل برق منطقه ای خوزستان در معرض آبگرفتگی سیل قرار داشت که از این تعداد یکهزار و ۱۴۴ دکل در وضعیت بحرانی قرار دارند و باید به آنها رسیدگی شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در ادامه از سقوط ۶ دکل برق نیز در اثر سیل خبر داد و افزود: جاده‌های دسترسی خطوط و فونداسیون دکل ها نیز به دلیل شدت و ماندگاری سیل دچار آبشستگی فراوان شده‌اند که تمامی آنها باید هرچه سریعتر ترمیم و جاده‌های دسترسی آنها نیز بازسازی شوند.

وی اضافه کرد: البته از ۴۷ پست در معرض آبگرفتگی ۱۸ پست آن دارای حالت بحرانی بوده‌اند و سیل به بستر و دیواره محوطه های آنها نیز خساراتی زده است.

دشت بزرگ انجام اقدامات مقابله ای برای سیل بندی و خاکریزی در اطراف این ۱۸ پست را یکی دیگر از خسارت های شرکت برق منطقه ای خوزستان در سیل اخیر اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در پایان عنوان کرد: با توجه به اینکه همه تلاش شرکت برق منطقه ای خوزستان این بوده که خاموشی در شبکه رخ ندهد، تاکید کرد در شبکه انتقال و فوق توزیع استان هیچگونه خاموشی ناشی از سیل رخ نداده و لازم است در این خصوص از دستگاه‌هایی که در استحکام بخشی پست‌ها با ما همکاری داشتند تشکر کنم.