پیروی از استانداردهای بین‌المللی توسط پتروشیمی کارون

خورنا|باقر گل فر:مدیر برنامه ریزی و توسعه پتروشیمی کارون، رمز موفقیت و پایداری این پتروشیمی را پیروی از استانداردهای بین المللی عنوان کرد.

محمدی حمیدی مدیر برنامه‌ریزی و توسعه پتروشیمی کارون، موفقیت و پیشرفت این پتروشیمی را ثمره پیروی از استانداردهای بین‌المللی دانست و افزود: معمولاً در هر سازمانی و به ویژه در حوزه صنعت، اداره‌ای به نام برنامه‌ریزی و توسعه وجود دارد که به مانند مغز در بدن انسان، نقش راهبری و فرماندهی سایر اعضا بدن را ایفا می‌کند.

وی در ادامه بیان کرد: بر همین اساس، زیرمجموعه‌های اداره برنامه ریزی و توسعه این شرکت که متشکل از جوانان با دانش، خلاق، مشتاق رشد و تعالی و دارای انگیزه بالا هستند، ضمن به‌کارگیری استانداردهای معتبر بین‌المللی و بومی‌سازی آنها در شرکت، فرآیندها را در سازمان به نحوی طرح ریزی و بر اجرای آنها نظارت کرده‌اند که بستر مناسبی برای رشد و تعالی فراهم آید.

مدیر برنامه ریزی و توسعه پتروشیمی کارون گفت: در همین راستا، مجموعه پتروشیمی کارون توانست ظرف ۳ سال گذشته با بهره‌گیری از نخبگان و نیروهای توانمند داخلی، به‌ویژه کارشناسان پتروشیمی کارون، ضمن شناسایی عارضه‌ها و معایب در کلیه بخش‌ها، اقدامات موثری در چابک سازی سازمان انجام دهد و قله‌های موفقیت را یکی پس از دیگری طی کند که از نمونه های بارز آن می‌توان به پیاده سازی سیستم‌های مدیریتی متعدد و متنوع و دریافت جوایز تعالی در سطوح بالا اشاره کرد. بدون تردید دستیابی به این موفقیت‌ها جز با تعهد و درایت مدیران و تلاش مضاعف کلیه کارکنان شرکت میسر نبود.

حمیدی با تاکید بر اینکه بی شک بی نیاز کردن بازار داخل به واردات، دستیابی به بازار خاورمیانه و تبدیل شدن به یکی از مهمترین برندهای تولید TDI و MDI در سطح بین الملل از ثمرات این تلاشها بوده است، تصریح کرد: امیدواریم با پایداری در همین مسیر بتوانیم در آینده نیز شاهد شکوفایی و پیشرفت بیش از پیش در این زمینه‌ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه معتقدیم مهمترین اصول پایداری، توجه به نیازهای همه ذی‌نفعان و ارتقا بلوغ سازمانی در همه حوزه‌ها است و در این راستا اهداف و استراتژی‌های خود را بنا کرده‌ایم، اضافه کرد: از دیدگاه مدیران کارون، توسعه پایدار، تامین رضایت مشتریان و افزایش وفاداری ایشان جز از طریق برنامه ریزی، تلاش شبانه روزی و پایش مداوم عملکردها میسر نخواهد بود؛ از این رو با استقرار استانداردهای بین‌المللی مدیریتی در حوزه‌های مختلف و دریافت گواهینامه از مراجع معتبر جهانی، تلاش می‌کنیم تا خود را به ترازهای بین‌المللی برسانیم.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه پتروشیمی کارون درباره کسب افتخارات و گواهینامه‌ها توسط این شرکت نیز خاطرنشان کرد: مجموعه پتروشیمی کارون طی ۳ سال اخیر موفق به دریافت گواهینامه ISO9001 (مدیریت کیفیت)، ISO-TS29001 (مدیریت کیفیت در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی)، ISO14001 (مدیریت محیط زیست)، ISO45001 (مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه¬ای)، OHSAS18001 (مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه-ای)، ISO17025 (آزمایشگاه آزمون و کالیبراسیون)، ISO10001, ISO10002, ISO10003, ISO10004 (مدیریت ارتباط با مشتریان)، ISO26000 (مسئولیت اجتماعی)، ISO50001 (مدیریت انرژی)، ISO20000 (مدیریت سرویسهای فناوری اطلاعات)، ISO27001 (مدیریت امنیت اطلاعات) شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *