منطقه آزاد اروند بدنبال تکمیل زیر ساخت‌ها در سایت صنعتی خرمشهر است

خورنا: مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند از تلاش این سازمان برای تکمیل هر چه سریعتر زیرساخت‌های مورد نیاز در سایت صنعتی خرمشهر خبر داد.

به گزارش خورنا به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد اروند، محبت رئیسی اظهار کرد: سایت صنعتی خرمشهر با مساحتی ۳ هزار و ۶۰۰ هکتاری و داشتن ۳۶ واحد صنعتی فعال نیازمند امنیت بیشتر است که با توجه به درخواست‌های مکرر صنعت‌گران و در راستای افزایش ضریب امنیتی از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری با مذاکراتی که با نیروی انتظامی خرمشهر صورت گرفت در سه شیفت مختلف امنیت سایت صنعتی تامین می‌شود.

وی افزود: تمام خیابان‌ها و بلوارهای اصلی سایت صنعتی با نصب تابلو نامگذاری شده و این امر موجب جلوگیری از سردرگمی مراجعه کنندگان به شرکت‌های مستقر در سایت صنعتی شده است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه با اشاره به تلاش مضاعف منطقه آزاد اروند برای تکمیل زیرساخت‌ها خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های بعمل آمده و هماهنگی‌های صورت گرفته با شرکت شهرک‌های صنعتی استان خوزستان در دو فاز مختلف پروژه آسفالت و ترمیم معابر سایت صنعتی مورد مطالعه قرار گرفته و فاز اول آن آغاز شده است.

رئیسی در ادامه از راه‌اندازی خط اتوبوسرانی در مسیر سایت صنعتی تا مرکز شهر خرمشهر با همکاری شهرداری خرمشهر خبر داد و افزود: عملیات احداث ایستگاه‌های اتوبوس در حال انجام و تکمیل است.

مدیر عامل منطقه آزاد اروند همچنین گفت: عملیات اجرایی ساخت ۱۰ سوله مجهز با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در مجتمع صنعتی منطقه آزاد اروند آغاز شده است.

مدیر عامل منطقه آزاد اروند با اعلام اینکه این سوله‌ها در راستای حمایت از سرمایه گذاری صنعتی ساخته می‌شوند گفت: سرمایه گذاران با استفاده از این سوله‌ها که برای واحدهای صنعتی طراحی، نیازسنجی و تجهیز می‌شوند می‌توانند با سرعت بیشتری نسبت به راه اندازی کارخانه خود اقدام کنند.

وی گفت: پیش از این با افتتاح ۸ سوله از مجتمع صنعتی منطقه آزاد اروند چهار شرکت که در حوزه‌های تولید گوشی تلفن همراه، بسته بندی و عمل آوری ماهی و میگو، کنسرو و خشکبار در حال فعالیت در آن هستند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: در مجموع به میزان ۱۳ میلیارد ریال در این مجتمع سرمایه گذاری شده است که این امر موجب اشتغالزایی ۸۵ نفر بصورت مستقیم شده است.

رئیسی همچنین از جمع آوری زباله و نخاله برداری در سایت صنعتی منطقه آزاد به منظور ارتقا وضعیت زیست محیطی منطقه خبر داد.

وی در ادامه افزود: با توجه به تکمیل زیر ساخت‌های اینترنت در سایت صنعتی خرمشهر تمام شرکت‌ها و کارخانجات مستقر در سایت صنعتی خرمشهر می‌توانند با ارائه تقاضا به مدیریت صنایع سازمان و پرداخت هزینه اشتراک از سرویس اینترنت پرسرعت استفاده کنند.