مدال‌آوران رشته‌های ورزشی از خدمت سربازی معاف می‌شوند

خورنا: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مدال‌آوران رشته‌های ورزشی که رتبه‌های اول، دوم و مقام‌های جهانی را به خود اختصاص دهند از معافیت سربازی برخوردار می‌شوند.

محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در ارتباط با اصلاح لایحه گذرنامه در کمیته تخصصی کمیسیون متبوعش‌ گفت:‌ اصلاحات این طرح در کمیسیون امنیت ملی انجام شده و پس از بررسی و تصویب نهایی در کمیسیون به صحن علنی پارلمان ارجاع خواهد شد.

وی تصریح کرد: مدال‌آوران ورزشی که رتبه‌های اول و دوم و مقام‌های جهانی را به خود اختصاص دهند از معافیت سربازی برخوردار می‌شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اصلاحات طرح سرباز قهرمان صورت گرفته و جهت ارائه به صحن علنی بهارستان آماده شده است.

جوکار در خاتمه خاطرنشان کرد: طرح “سرباز قهرمان” به عنوان یک عامل تشویقی بوده و در راستای ترغیب جوانان برای پیروزی ایران در عرصه‌های ورزشی مطرح شده است.

گفتنی است یک فوریت طرح “سرباز قهرمان” در جلسه علنی یکشنبه هشتم مرداد ماه سال جاری با ۱۳۰ رای موافق، ۶۶ رای مخالف و ۱۹ رای ممتنع به تصویب نمایندگان رسیده بود از این جهت به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارجاع شد تا بعداز بررسی‌های کارشناسی در صحن علنی به رای گذاشته شود.