پنجمین مغروقه در کارون شناورسازی شد

خورنا : شاهین ترک‌پور اظهار داشت: در سال جهاد اقتصادی پرسنل اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر موفق به شناورسازی پنجمین شناور مغروقه به‌جای مانده از جنگ تحمیلی شدند.
به گزارش خورنا و به نقل از فارس، وی با اشاره به اینکه این شناور مغروقه از نوع بارج خن‌دار بود، بیان کرد: در راستای ایمن‌سازی و پیشرفت راهبری ایمن‌تر در رودخانه کارون، اداره ایمنی و حفاظت دریانوردی بندر خرمشهر پنجمین فروند شناور مغروقه را در سال جهاد اقتصادی به دست توانای متخصصان داخلی شناورسازی کرد.
معاون دریایی و بندری اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: هزینه عملیات شناورسازی این بارج خن‌‌دار برخلاف شناورسازی‌های قبلی و با توجه به مهارت متخصصان و نیروهای داخلی با یک ششم هزینه اعلام شده توسط خارجی‌ها صورت گرفت.
وی ادامه داد: این مغروقه که از زمان جنگ تحمیلی تاکنون در عمق چهار متری و زیر گل و لای رودخانه کارون جای گرفته بود، طی یک اقدام تخصصی اداره ایمنی و حفاظت دریایی بندر خرمشهر و با همکاری متخصصان و نیروهای داخلی گل‌شویی، آب بندی و هوادهی شد تا مراحل شناورسازی به‌صورت کامل انجام شود.
ترک‌پور تصریح کرد: شناور مغروقه یاد شده از نوع بارج تک انباره با ابعادی به طول ۲۶ متر، عرض هشت متر و ارتفاع سه متر است که با نجات آن مشکلات ترددی شناورها در این بخش از کارون تسهیل یابد.
وی در ادامه گفت: امیدواریم بتوانیم با پاک‌سازی کامل رودخانه‌های کارون و اروند از وجود مغروقه‌ها و اجسام باقی‌مانده از جنگ تحمیلی کشتیرانی ایمن‌تر در راستای رونق اقتصادی منطقه داشته باشیم.
معاون دریایی و بندری اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر اضافه کرد: شناور سازی این تعداد درحالی صورت می‌گیرد که درسال گذشته توانستیم به دست کارشناسان اداره ایمنی و حفاظت دریایی و متخصصان داخلی چهار شناور مغروقه را شناورسازی کنیم.
وی اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با استفاده از تجربیات کارکنان پرتلاش این بندر در سالی که بنا به دستور مقام معظم رهبری سال جهاد اقتصادی نام گرفته بهتر از سال‌های گذشته در زمینه رشد اقتصادی و بالندگی بندر خرمشهر نقش به سزایی داشته باشیم.
ترک‌پور با اشاره به اهمیت شناورسازی مغروقه‌ها خاطرنشان کرد: این موضوع تا حدود زیادی تردد شناورها را در این مسیر دریایی تسهیل می‌بخشد.
وی افزود: پاکسازی کامل آبراه کارون و اروند باعث تسهیل در امر تردد و پهلوگیری شناورهای رودخانه کارون و رونق اقتصادی فعالیت‌های بندر خرمشهر می‌شود.