هیچ حمایتی از منطقه آزاد اروند مشاهده نمی‌شود/خرمشهر ۲ شهردار دارد

خورنا: شهردار خرمشهر گفت: خرمشهر امروز به ۲ بخش تقسیم شده، بخشی به شهرداری واگذار شده و بخش دیگری به منطقه آزاد، در هیچ‌کجا یک شهر ۲ شهردار ندارد و متأسفانه منطقه آزاد هیچ ارتباط کاری با مدیریت شهری ندارد.

محمد نظارت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار داشت: شهرداری شهر خرمشهر در راستای ارتقای خدمت‌رسانی به شهروندان از هیچ تلاشی فروگذار نبوده و در این راستا بیش از پیش نیازمند تعامل شهروندان است.

وی در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر تعامل و همکاری سازمان منطقه آزاد اروند با این ارگان مردمی و بخش‌های مختلف شهری تصریح کرد: در سال‌جاری هیچ‌گونه تعامل و حمایتی از سوی سازمان منطقه آزاد اروند با این شهرداری مشاهده نشده است.

عدم اختصاص اعتبارات همجواری به خرمشهر

شهردار خرمشهر ادامه داد: منطقه آزاد اروند هیچ ارتباط و همکاری با شهرستان‌های آبادان و خرمشهر ندارد و این امر را به صراحت تمام و کمال بیان می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: برخلاف سال‌های گذشته که اعتبارات همجواری به شهرستان خرمشهر تعلق می‌گرفت امسال شاهد هیچ حمایت و اختصاص اعتبار از سوی این سازمان نبوده‌ایم.

نامگذاری همه بخش‌های صنعتی و تجاری خرمشهر با نام منطقه آزاد اروند

نظارت ادامه داد: همه بخش‌های صنعتی و تجاری این شهرستان از جمله تأسیسات دریایی، اداره بندر، شهرک‌های صنعتی و … با نام منطقه آزاد اروند نامگذاری شده و شهر نمی‌تواند هیچگونه سهمی از آن ببرد.

وی در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه تاکنون در راستای دیدار با مدیرعامل این سازمان و بیان مشکلات از طرف شهرداری اقداماتی صورت گرفته است، گفت: چند هفته‌ای ا‌ست که خواهان برگزاری نشست با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند هستیم اما تاکنون موفق به تحقق این امر نشده و هر روز با عذر و بهانه‌ای این نشست به تعویق می‌افتد.

شهردار خرمشهر ادامه داد: از سال ۱۳۸۷ که به این شهر آمدم تاکنون به‌دنبال این موضوع بودم که منطقه آزاد اروند را احیا کنم و ظرفیت‌های این سازمان را در راستای عمران و آبادانی هر چه بیشتر شهرهای همجوار به‌کار گیرم.

مردم در انتظار رونق و برکت بر سر سفره‌های خود هستند

نظارت خاطرنشان کرد: مردم گمان می‌کردند با شکل‌گیری سازمان منطقه آزاد اروند، دیگر مشکل اشتغال و درآمدزایی در شهر ندارند اما نه تنها هیچ‌کدام از این امور محقق نشد بلکه منطقه آزاد راهش را از مردم و شهرهای آبادان و خرمشهر کاملاً جدا کرد.

منطقه آزاد اروند با نیمچه تجارت در شلمچه، پرونده کاری‌اش را مسدود کرده است

شهردار خرمشهر با بیان اینکه منطقه آزاد اروند باید شهرهای آبادان و خرمشهر را آباد کند نه اینکه با نیمچه تجارتی در مرز شلمچه و چند پروژه عمرانی پرونده کاری خود را مسدود کند.

متضرر اصلی مردم هستند

وی همچنین عنوان کرد: خرمشهر امروز به ۲ بخش تقسیم شده، بخشی به شهرداری واگذار شده و بخش دیگری به منطقه آزاد، در هیچ‌کجای دنیا یک شهر ۲ شهردار ندارد.

نظارت در پایان اظهار داشت: در این میان تنها مردم هستند که از دوگانگی و دودستگی مدیریت در شهرها آسیب دیده و مشکلاتشان چندین برابر می‌شود.