خط و نشان دادستان بهبهان برای دستگاه هایی که در موضوع حقوق عامه شهروندان کم کاری کنند

خورنا | پدرام کسائی:  به گزارش پایگاه خبری خورنا، اولین جلسه شورای اداری شهرستان بهبهان در سال ۱۳۹۸، با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال رونق تولید، و با هدف بررسی موانع و مشکلات تولید کنندگان و صنعت گران بهبهان، در سالن اجتماعات شهرک صنعتی بهبهان برگزار شد.


در ابتدای این جلسه، جمعی از مدیران واحدهای مستقر در شهرک صنعتی به بیان مشکلات خود پرداختند.


عمده مشکلات طرح شده توسط مدیران، در حوزه اخذ تسهیلات با بهره کم و تضامین آنها، عدم ثبات اقتصادی و ضرر و زیان ها از این بابت، تقسیط جرایم بیمه ای و تسهیل قوانین اداری جهت رونق تولید و افزایش کسب و کار و اشتغال عنوان شد.

در ادامه این جلسه نماینده خبرنگاران و اصحاب رسانه ایراد سخن نموده و گفت: ارتباط موثر و مستمر بین صنعت و رسانه موجب افزایش بازار فروش، رساندن صدای صنعتگر و مشکلات آنها به مدیران بالادستی، و برند سازی برای صنایع خواهد شد.


مهدی فرداد افزود: از مسئولین شهرستان می خواهیم نسبت به بومی گزینی شاغلین در شرکت ها و استفاده از پیمانکاران بومی در صنایع، حساسیت بیشتری داشته، و این مورد را پیگیری جدی نمایند.

دادستان شهرستان بهبهان بعنوان دیگر سخنران جلسه شورای اداری گفت: مدیران دستگاه ها و ادارات در تصمیم گیری های خود برای طرح ها و پروژه ها، می بایست با آینده نگری جدی در طراحی پروژه ها، از تبعات منفی این طرح ها برای شهروندان کاسته، و از فرماندار شهرستان درخواست دارم که این موضوع بصورت مصوبه به ادارات ابلاغ شود.

وی از مدیران شهرستان خواست، در صورتی که در حیطه اختیارات دستگاه ها تخلفی در حال انجام است، از ابتدا جلوی این تخلفات گرفته شود، چون پس از اتمام تخلف، برخورد با آنها سخت تر خواهد شد.

وی در بیان برخی جرائم و تخلفات صورت گرفته در حیطه اختیارات دستگاه ها گفت: ساخت و ساز حریم کانال در انتهای خیابان تختی، آسفالت بی کیفیت در خیابان ۶۰ متری، ساخت و ساز ویلاهای غیرمجاز، برداشت های غیرمجاز آب از بندهای آبخیزداری چاه ماری و آب گلام، رهاسازی لاشه دام در طبیعت و نبود کوره لاشه سوز در شهرک دامداری برخی از این موارد است که لازم است دستگاه های مسئول بصورت جدی نظارت کرده و موارد تخلف را اعلام کنند.

زندی افزود: اقدامات ادارات باید بر طبق قانون سلامت نظام اداری و و مبارزه با فساد اداری باشد، و دادستان بعنوان نماینده مدعی العموم برابر قانون در بحث صیانت از حقوق عامه ورود کرده، و جلوی هرگونه تخلف را خواهد گرفت.
وی از رسانه ها و فعالین فضای مجازی خواست که هرگونه موارد تخلف را به دادستانی جهت پیگیری اعلام نمایند.

دادستان بهبهان خواستار نظارت بیشتر و جدی تر مدیران دستگاه ها در محدوده کاری خود شده و گفت: عواقب کم کاری کوتاهی ها در عملکرد شما مدیران، گریبان عموم شهروندان را خواهد گرفت.

فرماندار شهرستان بهبهان نیز در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از مدیران شهرستان گفت: در سال قبل اقدامات خوبی از سوی ادارات و دستگاه های اجرائی بهبهان صورت گرفت، ولی مشکلات و موانعی هم بود، و لازم است مدیران شهرستان از هم اکنون برنامه ریزی لازم جهت رفع نواقص و مشکلات را داشته باشند و کارها را به روزهای پایانی سال واگذار نکنند.

محمد حری ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه دستگاه های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بهبهان گفت: بحمدالله با پیش بینی های هواشناسی و با تمهیدات خوب انجام شده و مدیریت ورودی و خروجی آب سد مارون و کوثر توانستیم بحران سیلاب اخیر را در بهبهان کنترل کنیم؛ ولی در برخی نقاط استان و کشور سیلاب خسارت هایی وارد کرده که لازم است به شکرانه رفع بحران در بهبهان، با بسیج همه ظرفیت ها به کمک نقاط سیل زده بشتابیم.

حری در خصوص برنامه ریزی شهرستان برای تحقق شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری بنام رونق تولید نامگذاری شده گفت: با توجه به نامگذاری سال جاری بنام رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری، اولین جلسه شورای اداری امسال را در محل شهرک صنعتی برگزار کردیم تا با شنیدن موانع و مشکلات تولید کنندگان و صنعتگران، گامی در جهت رفع این مشکلات برداریم.
وی افزود: لازم است سمت و سوی فعالیت های ما در جهت تحقق شعار سال باشد و در این راه مدیران باید تلاش و کوشش مضاعفی داشته باشند.
حری از مدیران شهرستان خواست گره ها و موانع اداری را از سر راه سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی برداشته و با تسهیل قوانین دست و پاگیر اداری، راه را برای افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی باز کرده و موجب تولید بیشتر و رونق اشتغال شوند.
فرماندار شهرستان افزود: جلسات شورای اشتغال باید در راستای رفع موانع اشتغال و با هدف رونق تولید و کسب و کار باشد، و منبعد این جلسات با دعوت از سرمایه گذاران، تولید کنندگان و صنعتگران، با هدف بررسی موانع پیش روی این عزیزان و ایجاد راهکارهای لازم جهت رفع آنها برگزار خواهد شد.
فرماندار بهبهان در ادامه خطاب به مدیران شهرستان ضمن تاکید بر حضور منظم و دقیق در جلسات گفت: برنامه جلسات کل سال جاری تنظیم و به ادارات تحویل شده است، و لازم است مدیران مطابق این جدول برنامه های خود را تاپایان سال تنظیم کرده و در جلسات حضور منظم داشته باشند.

فرماندار و رئیس شورای تامین شهرستان بهبهان گفت: در سال ۱۳۹۷ رکورد برگزاری جلسات شورای تامین در بهبهان زده شد، که متاسفانه بیش از نیمی از این جلسات بخاطر کوتاهی های صورت گرفته توسط برخی ادارات و دستگاه های اجرائی بوده است.
محمد حری افزود: در سال جاری در قبال کوتاهی و کم کاری هیچ مدیری اغماض نخواهیم کرد، و تخلفات مدیران را به ادارات کل و دستگاه های نظارتی گزارش خواهم نمود.

حری در ادامه با اشاره به برخورد با مدیران کم کار گفت: در ابتدای سال جاری گزارش ۷ مدیر کم کار را در مکاتبه با ادارات کل، ۷گزارش نموده و رونوشت این نامه ها به دادستانی و بازرسی استان نیز ارسال شده است.
وی گفت: با توجه به اینکه تبعات کم کاری و کوتاهی مسئولان، مستقیما گریبان شهروندان را می گیرد گفت: از دادستان محترم شهرستان هم تقاضا کرده ام در بحث صیانت از حقوق عامه به هیچ وجه کوتاه نیامده و با موارد تخلف مدیران برخورد کنند.
فرماندار شهرستان بهبهان در ادامه از مدیران ادارات و دستگاه های اجرائی خواست در جهت تکریم شهروندان و ارباب رجوع، ضمن برقراری میز خدمت در ادارات، از سرگردانی و معطل شدن ارباب رجوع کاسته، و پاسخگویی مناسب تری به شهروندان انجام گردد.

وی در پایان از برنامه ریزی و هماهنگی با ستاد نماز جمعه بهبهان و زیدون جهت پاسخگویی مدیران ادارات به شهروندان بصورت هر هفته و یک ساعت قبل از شروع نماز جمعه در مصلی نماز جمعه خبر داد.

 

عکس: پویا کاظمی