استانداز خوزستان:

آب کارون مدیریت شده در حال گذر از شهر اهواز است؛ جای هیچ نگرانی نیست

استاندار خوزستان ضمن اشاره به افزایش دبی رودخانه کارون در محدوده شهر اهواز گفت: در حال حاضر دبی رودخانه در محدوده شهر اهواز ۳۲۰۰ مترمکعب بر ثانیه است و اگر چه این رقم بسیار قابل ملاحظه‌ای است ولی مسئله تحت کنترل و آب با مدیریت در حال گذر کردن از اهواز است و هیچ مشکل خاص و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا غلامرضا شریعتی بعداز ظهر امروز دوشنبه ۱۹ فروردین ماه ۹۸ در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به آخرین وضعیت حوزه آبریز رودخانه کرخه گفت: ورودی آب در سدکرخه همچنان بالای دو هزار مترمکعب برثانیه است و تنها برای مقاطعی کوتاه این رقم ورودی به زیر دوهزار متر مکعب بر ثانیه رسیده است.

استاندار خوزستان اظهار کرد: به علت ظرفیت محدودی که در مخزن سد کرخه وجود دارد ما با یک برنامه مدیریتی منسجم آب‌های ورودی به این سد را پس از رهاسازی در سایر مناطق پایین دست پخش می‌کنیم و خوشبختانه این کار هم تا الان به نحوی صورت پذیرفته که هیچکدام از شهرستانهای پایین دست حوزه کرخه دچار آبگرفتگی نشده‌اند.

وی وضعیت کنونی حوزه آبریز کرخه را همانند سابق دانست و افزود: البته از آنجایی که همچنان احتمال آبگرفتگی در برخی از این شهرها پایین دستی وجود دارد لذا ما از قبل اعلام کردیم که کلیه ساکنین شهرها و مناطق پایین دست این حوزه آبریز مخصوصا زنان، کودکان و سالخوردگان نسبت به تخلیه هر چه سریعتر شهرهای خود اقدام کنند‌.

شریعتی ضمن اشاره به افزایش دبی رودخانه کارون در محدوده شهر اهواز گفت: در حال حاضر دبی رودخانه در محدوده شهر اهواز ۳۲۰۰ مترمکعب بر ثانیه است و اگر چه این رقم بسیار قابل ملاحظه‌ای است ولی مسئله تحت کنترل و آب با مدیریت در حال گذر کردن از اهواز است و هیچ مشکل و نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: صبح امروز پس از شکستن سیل‌بند شهر شیبان از توابع شهرستان باوی، فرماندار این شهر دستور تخلیه شهر و ترمیم سیل‌بند مذکور و ساخت یک‌سیل‌بند دیگر را نیز صادر کرده است.

وی در مورد علت وقوع آبگرفتگی در ورودی اهواز از سمت اندیمشک توضیح داد: به علت حجم زیاد آب کرخه در بالاتر از حمیدیه و سرازیر شدن این آب از کانال شهید چمران به طرف کانال سلمان این مسئله به وقوع پیوست و البته اتفاق نادری بود که باعث شد آب پس از طی کردن یک مسیر ۳۵ تا ۴۰ کیلومتری به ورودی شهر اهواز از سمت اندیمشک وارد شود و منجر به یک آبگرفتگی در این منطقه شود.

شریعتی ادامه داد: با تلاش تمامی نیروها قسمتی از آب کانال چمران قبل از ورود به اهواز منحرف شد و مابقی هم به سمت دشتها هدایت شد و تنها مقدار کمی از این آب وارد اهواز شد.

استاندار خوزستان در پایان خاطر نشان کرد: اگر چه از کانال شهید چمران حجم آب بالایی در حال خروج است و‌ کار مسدود کردن آن تا حدی مشکل است ولی از آنجایی که تاکنون دوسوم این کانال مسدود شده و یک‌سوم دیگر باقی مانده است لذا کارشناسان و مدیران سازمان آب و برق قول مساعد داده‌اند که تا امشب این مشکل را برطرف کنند.