هیچ برداشت آبی از بندهای آبخیزداری بهبهان جهت مصارف کشاورزی صورت نگرفته است

خورنا | پدرام کسائی: سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهبهان در واکنش به خبر خشک شدن دریاچه بند چاه ماری در گفتگو با پایگاه خبری خورنا از عدم پایان رهاسازی آب از بندهای آبخیزداری و بسته شدن شیرهای خروجی آنها خبر داد.

 

موحدی اصل گفت: بندهای آبخیز داری با هدف کنترل سیلاب و روان آب ها احداث شده اند، و در بحران اخیر و هشدارهای هواشناسی با هدف کنترل سیلاب رهاسازی آب از این سدها انجام گرفت.

کمال موحدی اصل افزود: دغدغه حفظ محیط زیست یک اصل مهم و مدنظر منابع طبیعی است، ولی در بحران سیلاب ،حفظ جان مردم اولویت اول است و به همین دلیل رهاسازی آب از بندها انجام می شود.

موحدی افزود: تا کنون هیچ گونه برداشتی از دریاچه بندهای آبخیزداری جهت مصارف کشاورزی نشده، و تصاویر لوله ها و پمپ های کشاورزی که در فضای مجازی منتشر شده، به هیچ وجه در دریاچه بندهای چاه ماری و آب گلام نبوده، و بعضاً در آبراه های پائین دست این بندها کارگزاری شده ، که وظیفه نظارت و برخورد با آن ها برعهده منابع طبیعی نبوده و در حیطه اختیارات دستگاه های مسئول در حوزه آب است.

وی در پایان گفت: ضمن احترام به دغدغه های شهروندان عزیز و دلسوزان محیط زیست، به عرض می رساند، که در حال حاضر و با توجه به پایان سیل روان آب ها شیرهای خروجی بندهای آبخیزداری در بهبهان کاملا بسته شده، و رهاسازی از بندها جریان ندارد؛ و با توجه به پیش بینی بارش ها طی هفته های آتی، ان شاالله دوباره شاهد روزهای خوب در چاه ماری خواهیم بود.