اطلاعیه مهم فرمانداری خرمشهر در رابطه با جمع آوری کمک های نقدی برای مردم سیل زده

عباس مدحجی: اطلاعیه مهم فرمانداری خرمشهر در رابطه با جمع آوری کمک های نقدی برای مردم سیل زده

عزیز ساعدی معاون سیاسی_اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان خرمشهر با اشاره به انتشار شماره حسابهای شخصی در فضای مجازی برای جمع آوری کمک به مردم سیل زده اعلام کرد : جمع آوری هرگونه کمک نقدی در حسابهای شخصی و خصوصی بنام کمک به سیل زدگان و مردم بحران زده اکیدا ممنوع است. ساعدی در گفتگو با خبرنگار خورنا گفت: با تاکید مهندس کوروش مودت سرپرست فرمانداری ویژه خرمشهر انتشار هرگونه حساب شخصی و خصوصی بنام جمع آوری کمک به سیل زدگان در فضای مجازی و حقیقی ممنوع است با این گونه افراد برخورد خواهد شد.

ساعدی همچنین از مردم خواست کمک های نقدی و غیر نقدی خود را به سازمانها و ارگانهای مشخص مثل هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی(ره) برسانند و از نشر شماره حسابهای شخصی و واریز وجه بشدت پرهیز نمایند.

دیده شده برخی افرادی که سبقه و وجهه چندان مشخصی ندارند در فضای مجازی اقدام به انتشار حساب خود برای واریز وجه توسط مردم کرده اند. از این رو و جهت جلوگیری از کلاهبرداری های احتمالی بهتر است خیرین و مردمی که قصد کمک دارند از مبادی قانونی و شناخته شده اقدام نمایند.

چند روز پیش جواد جاویدنیا معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی با توجه به وقوع سیل در کشور اظهار کرد: هر گونه جمع آوری کمک‌های مردمی توسط اشخاص و سازمان‌های معروف و شناخته شده جز از طریق جمعیت هلال احمر و کمیته امداد ممنوع است.
وی با اشاره به کلاهبرداری‌های متعددی که تاکنون تحت پوشش جمع آوری کمک‌های مردمی صورت گرفته، اظهار کرد: هر گونه جمع آوری کمک‌های مردمی توسط اشخاص و سازمان‌های معروف و شناخته شده جز از طریق جمعیت هلال احمر و کمیته امداد ممنوع است. به لحاظ پیشگیری از وقوع جرایم و ضرورت ساماندهی دقیق کمک‌های مردمی و پاسخگویی به مردم عزیز کشور هر گونه جمع آوری کمک‌های مردمی جز از طریق حساب‌های رسمی جمعیت هلال احمر و کمیته امداد ممنوع است.