وقتی فضای مجازی بحران ساز می‌شود؛ سدهای اندیمشک مشکلی ندارند

خورنا- هم زمان با آغاز باران و احتمال سیلاب در شهرستان اندیمشک، انتشار برخی اخبار غیر واقعی موجب نگرانی شهروندان شده است که این موضوع بیش از گذشته به لزوم توجه به مطالعه و انتشار اخبار صحیح از منابع رسمی و معتبر توسط شهرستان را مطرح می‌کند.

پیمان جهانگیری، اظهار داشت: برخی اخبار منتشر شده در فضای مجازی صحت ندارد وضعیت سدهای دز و کرخه شهرستان اندیمشک مطلوب است و جای نگرانی وجود ندارد.

فرماندار شهرستان اندیمشک با بیان این که شهروندان اخبار را تنها از رسانه‌های معتبر و رسمی مطالعه کنند، عنوان کرد: شهرستان اندیمشک برای مقابله با سیلاب احتمالی آماده است و در صورت نیاز به اطلاع رسانی، آگاهی لازم به شهروندان ارائه می‌شود.

سعید رئوفی نسب نیز ، تصریح کرد: اخباری که در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر و در آن به عدم استحکام سازه سد دز در شهرستان اندیمشک پس از سیلاب احتمالی اشاره شده است، صحت ندارد.

مدیر عامل سد و نیروگاه دز شهرستان اندیمشک افزود: سد و نیروگاه دز در کنترل سیلاب‌های بزرگی موفق بوده و با توجه به تمهیدات صورت گرفته و در صورت سیلاب، اقدامات لازم به اجرا می‌رسد.

محمد یزدانی نیز ، بیان کرد: سد کرخه پایدار و مدیریت آب در آن مطلوب است و هرگونه تغییر در خروجی سد و هدایت آب به بالا دست تنها با هماهنگی ستاد بحران استان خوزستان و سازمان آب و برق و با اطلاع شورای امنیت ملی انجام می‌شود.

مدیر عامل سد و نیروگاه کرخه شهرستان اندیمشک خاطر نشان کرد: حجم آب و ذخیره آن در سد کرخه امکان افزایش دارد و در صورت نیاز، تمهیدات مناسب یپیش بینی و اجرا می‌شود، اوضاع در سد کرخه عادی است و شهروندان نگران نباشند.

علیرضا بنیادی نیز گفت: اخباری که در فضای مجازی مبنی بر زیر آب رفتن تجهیزات و تاسیسات آب و فاضلاب شهرستان اندیمشک منتشر شده است، صحت ندارد.

مدیر آب و فاضلاب منطقه اندیمشک با اشاره به این که تنها برخی از تاسیسات آب و فاضلاب اندیمشک در مجاور حریم‌های آبی وجود دارند، ادامه داد: با هماهنگی فرمانداری شهرستان اندیمشک، عملیات احداث سیل بند در مجاور تاسیسات آب و فاضلاب انجام و حتی در صورت سیلاب، آب شهرستان اندیمشک قطع نمی‌شود.

بیش از این نیز خبر سیلاب گسترده در شهرستان اندیمشک و تخلیه این شهرستان در فضای مجازی منتشر شده بود که این خبر نیز صحت ندارد و با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان اندیمشک، وقوع این حادثه امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/