حجم سنگین بارندگی دلیل اصلی آبگرفتگی در آبادان

خورنا: شهردار آبادان گفت: حجم بارندگی‌های سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷۰ درصد افزایش داشته است و مطمئناً این امر منجر به بروز مشکلاتی نظیر آبگرفتگی در منطقه می‌شود.

محمودرضا شیرازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان دلیل آبگرفتگی‌های روز گذشته در آبادان را حجم سنگین بارش باران اعلام کرد و افزود: روز گذشته بیش از ۴۳ میلیمتر بارندگی در شهرستان داشتیم و این در مقایسه با آذرماه سال گذشته که تنها یک‌میلیمتر بوده اصلاً قابل قیاس نیست.

شهردار آبادان خاطرنشان کرد: حجم بارندگی‌های سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷۰ درصد افزایش داشته و مطمئناً این امر منجر به بروز مشکلاتی نظیر آبگرفتگی در منطقه می‌شود.

میانگین بارندگی سالانه در آبادان ۱۵۵ میلیمتر است

وی با اشاره به اینکه میانگین بارندگی سالانه شهرستان حدود ۱۵۵ میلیمتر است، عنوان کرد: این منطقه در سه سال اخیر تنها ۵۰ میلیمتر بارش را به چشم دیده اما در این ۲ روز با بیش از ۵۰ میلیمتر بارندگی مواجه بوده است.

شیرازی ادامه داد: بارندگی‌ها زاییده طبیعت است و مطمئناً بارش‌های امسال در کاهش گرد و غبار و اثرات ناشی از آن تأثیر بسیار مطلوبی دارد.

کانال‌های آب‌های سطحی آبادان ۱۰ تا ۱۵ میلیمتر بارندگی را دفع می‌کند

شهردار آبادان با اشاره به اینکه کانال‌های دفع آب‌های سطحی در شهرستان بین ۱۰ تا ۱۵ میلیمتر بارندگی را می‌توانند دفع کنند، گفت: حجم میزان بارندگی چند برابر است ضمن اینکه در بارش‌های اولیه، برق پمپ‌های مکش آب قطع شده و همین امر موجبات تأخیر در دفع آب‌های سطحی را ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: قطعی برق به مراتب موجب بالا رفتن حجم آبگرفتگی‌ها شده و تا زمانی که ایستگاه پمپاژ  مجدداً آغاز به کار کند، نیازمند زمان هستیم.

شیرازی با اشاره به اینکه در چند روز گذشته بارندگی‌ها در بسیاری از شهرهای استان و حتی کشور مشکلاتی نظیر آبگرفتگی و مشکل در تردد شهروندان را ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: حجم بالای آبگرفتگی‌ها در برخی شهرها منجر به تعطیلی مدارس نیز شد.

وی همچنین عنوان کرد: البته پیش از این نیز اداره هواشناسی این میزان بارندگی را پیش‌بینی کرده بود و انتظار بارش سنگین‌تر از این نیز می‌رفت.

شهردار آبادان در پایان اظهار داشت: شهرداری آبادان با همکاری و تعامل همه پرسنل و زیرمجموعه این ارگان روز گذشته و امروز درصدد مرتفع کردن آبگرفتگی‌ها بوده و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.