سیل ۱۳۸۰ میلیارد ریال به تاسیسات آب و فاضلاب خوزستان خسارت وارد کرد

خورنا- صادق حقیقی‌پور اظهار داشت: هم زمان با آغاز باران و سیل در روزهای گذشته تاسیسات مربوط به خدمات حوزه فاضلاب استان خوزستان در هفت شهر و شهرستان دچار خسارت شده‌اند.

وی افزود: تاکنون به تاسیسات فاضلاب شهرها و شهرستان‌های سوسنگرد، بستان، رفیع، دزفول، ماهشهر، بندر امام و چمران پس از سیلاب خسارت وارد شده است و با اقدامات صورت گرفته به میزان قابل توجهی نیازهای شهروندان تأمین شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان خوزستان عنوان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته و پس از سیلاب روزهای گذشته در استان خوزستان، بیش از ۹۵۰ میلیاردریال به تاسیسات فاضلاب استان خسارت وارد شده است.

وی خسارت وارده شده به تاسیسات آبرسانی استان خوزستان را ۴۳۰ میلیارد ریال دانست و گفت: سیلاب سبب خسارت به تاسیسات آبرسانی ۱۰ شهر استان خوزستان شده است که با پیگیری‌های صورت گرفته به دنبال برطرف کردن مشکلات ایجاد شده برای شهروندان هستیم.

حقیقی‌پور بیان کرد: سیلاب روزهای گذشته به تاسیسات آبرسانی شهرهای شوشتر، لالی، سالند، آقاجری، ایذه، دهدز، هفتکل، هندیجان، رفیع و مسجد سلیمان در استان خوزستان خسارت وارد کرده است.

وی با اشاره به توزیع ۵۰ هزار لیتر آب بهداشتی و بسته‌بندی در شهرهایی که پس از سیلاب اخیر در استان خوزستان دچار خسارت شده‌اند، گفت: این میزان آب سالم، متناسب با نیاز مناطق سیل زده و با تانکر به شهرهای مختلف استان منتقل و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان خوزستان با بیان این که در این مدت دفع فاضلاب بین ۲ تا ۵ برابر مقدار عادی بوده است، ادامه داد: هم چنین در این مدت با اجرا و جابه‌جایی خطوط لوله خروجی ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب استان خوزستان از قطع پمپاژ فاضلاب و برگشت آب رودخانه‌های طغیانی استان به داخل ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب استان جلوگیری به عمل آمده است.

وی نشت سیلاب از سیل بندها و ورود آب به داخل شبکه فاضلاب شهرهای مختلف استان را موجب افزایش شدید بار ایستگاه‌های پمپاژ و شبکه فاضلاب دانست و افزود: سیلاب، سبب کارکرد مستمر و بدون وقفه پمپ‌ها آب و فاضلاب استان خوزستان شده است.

حقیقی‌پور افزود: سیلاب سبب خرابی و سوختن برخی پمپ‌ها و هم چنین باعث تخریب و ریزش بعضی خطوط فرسوده و قدیمی آب و فاضلاب استان خوزستان شده است و سعی داریم روند خدمت‌رسانی به شهروندان را در کم‌ترین زمان ممکن به حالت عادی برگردانیم.

وی با اشاره به این که سیل تاکنون یک هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال به تاسیسات آب و فاضلاب خوزستان خسارت وارد کرده است، گفت: علی رغم سیلاب برای تأمین نیازهای شهروندان تمام خدمات و امکانات خود را بسیج و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/