خروج آب کارون از تراز نرمال، آبگرفتگی زیرگذرهای اهواز را به دنبال دارد

خروج آب کارون از تراز نرمال، آبگرفتگی زیرگذرهای اهواز را به دنبال دارد/لزوم خودداری از نزدیک شدن به بستر رودخانه کارون

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز نسبت به آبگرفتگی معابر این کلانشهر، با خروج آب کارون از تراز نرمال هشدار داد.

 علیرضا عالیپور، معاون خدمات شهریشهرداری اهواز با بیان اینکه بارندگی طی ۲ روز آینده ادامه دارد، گفت:
با توجه به افزایش میزان آب رودخانه و بالا آمدن سطح آب، بنر‌های هشداردهنده در سطح شهر و در حریم رودخانه جهت پرهیز شهروندان و مهمانان نوروزی از نزدیک شدن به سواحل رودخانه نصب شده است.

وی با توجه به احتمال آبگرفتگی جاده ساحلی و زیرگذرگاه‌های اهواز اظهار داشت: مسافران و شهروندان از اسکان در حاشیه رودخانه یا خروج غیرضروری از منزل تا ۲ روز آینده خودداری نمایند.

علیپور بیان کرد: در صورتی که مسافران نوروزی بنا دارند در اهواز اسکان شبانه داشته باشند می‌توانند در نمایشگاه بین‌المللی اهواز که مکان مسقف و ایمنی است اسکان یابند، همچنین اماکن آموزش و پرورش و پارک بانوان واقع در بلوار گلستان جهت اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده اند.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به احتمال آبگرفتگی جاده ساحلی اهواز، اذعان داشت: تراز آب رودخانه در حال خارج شدن از حد نرمال و مورد انتظار است و احتمالا آب زیرگذر‌های اهواز را در بر می‌گیرد.

این مقام مسئول در خصوص احتمال آبگرفتگی منطقه چنیبیه اهواز و استحکام‌بخشی سیل‌بند‌های آن نیز، افزود: این منطقه بستر رودخانه است و سیل‌بند‌های آن در اختیار وزارت نیرو و سازمان آب و برق قرار دارد و این موضوع از قبل به مسئولان مربوطه اعلام شده است.

علیرضا عالیپور تصریح کرد: با توجه به اینکه در این منطقه زمین‌های کشاورزی وجود دارد، این منطقه از محدوده قانونی شهرداری اهواز خارج است و سازمان آب و برق باید نسبت به ترمیم یا استحکام سیل‌بند‌های منطقه چنیبیه اقدام کند.

وی در پاسخ به اینکه آیا احتمال حادثه‌ای مشابه شیراز وجود دارد؟ گفت: بنا بر پیش‌بینی‌ها حادثه‌ای مشابه شیراز در اهواز رخ نمی‌دهد، اما آنچه گفته می‌شود جهت هوشیاری مردم در خصوص نزدیک شدن به سواحل است.

عالیپور اظهار کرد: طغیانی شبیه شیراز در اهواز نخواهیم داشت، اما به دلیل اینکه برخی نقاط ساحلی حفاظ ساحلی ندارند باید مردم و مخصوصا کودکان از نزدیک شدن به سواحل رودخانه خودداری کنند. همچنین ظرف ۲ تا ۳ روز آینده احتمال دارد با بالا آمدن دبی رودخانه، آب در زیرگذرگاه‌ها نشت کند که باید تا حد امکان خودرو‌ها از تردد غیرضروری در این نقاط خودداری کنند.منبع :باشگاه خبرنگاران جوان

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *