۱۴۰میلیارد ریال ره آورد خسارت طوفان و سیلاب به بخش کشاورزی رامهرمز

سیدمهردادمیرسالاری مدیر جهاد کشاورزی از خسارت ۱۴۰میلیارد ریالی طوفان و سیلاب به بخش کشاورزی رامهرمزخبرداد.

خورنا/فرشیدفرجی-  سیدمهردادمیرسالاری طی گفتگویی با خبرنگارخورنا اظهارداشت: وزش باد شدید و سیلاب های حاصل از رودخانه ها در روزها ی ۵و ۶ فروردین ماه جاری حدود ۱۴۰‌میلیارد ریال خسارت به مزارع گندم، اراضی آبی، سراب ها و انهار کشاورزی شهرستان رامهرمز خسارت وارد گردید.
وی افزود: علی رغم بارندگی مناسب و موثر حدود ۲۵ میلی متری در سطح شهرستان، اما به دلیل سیلاب های  حاصل از بالادست رودخانه های اعلاء و مارون و ابوالفارس علاوه بر تخریب  بخشی از اراضی، کلیه سراب ها و بخشی از انهار سنتی در بخش های مرکزی، رودزرد و ابوالفارس نیز از بین رفته اند. بازگشایی غیرمعمول متوالی دریچه های سدهای مارون و جره از عوامل مزید بر ایجاد خسارات به ویژه سراب های سنتی و تخریب بخشی اراضی روستاهای چم سادات، بقعه ها و کهله ها  بوده اند.
میرسالاری ادامه داد: همچنین طغیان سیلاب رودخانه فصلی گوپال در حومه غربی و آبرفت کوهپایه های بالادست روستاهای بن رشید و رستم آباد نیز باعث آبگرفتگی و خسارت ۵۰ درصدی به ۶۰۰ هکتار از مزارع گندم شده است. ضمن اینکه در اثر وزش باد شدید همراه با بارش باران حدود ۵ هزار هکتار از مزارع گندم دچار وِرس (خوابیدگی ) و خسارت ۲۰ درصدی شده اند.
مدیرجهادکشاورزی درپایان گفت: خسارات وارده در اسرع زمان به فرمانداری شهرستان و سازمان جهادکشاورزی خوزستان جهت برخورداری از حمایت لازم، پیگیری و جبران خسارات وارده یا تامین اعتبار بازسازی های آب و خاکی توسط دولت منعکس گردید.