شهردار بهبهان به دلیل آب گرفتگی شدید معابر عزل شد

خورنا: شهردار بهبهان با انتقاد از ارسال نامه عزل وی در بحرانی‌ترین روز این شهر به واسطه آبگرفتگی شدید در مناطق گفت: یکی از سدهای آبخیزداری به علت حجم آب جمع شده در پشت آن شکسته شده است.

علیرضا بهادری دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار کرد: میزان بارندگی در شب گذشته و امروز در نوع خود بی سابقه بوده و برخی از نقاط شهر را دچار مشکل کرده است.

وی افزود: مناطق شیخ معصومی، پشت ساختمان کار و دانش، تامین اجتماعی، میدان شیراز و پارک بعثت از جمله نقاطی هستند که بیشترین مشکلات را داشته‌اند.

شهردار بهبهان خاطرنشان کرد: یکی از سدهای آبخیزداری در بیابان‌های بالادست بهبهان به علت حجم آب جمع شده در پشت آن شکسته شده و آب بسیاری به صورت رودخانه وارد شهر شد که برای اولین بار منطقه شیخ معصومی را دچار آبگرفتگی شدید کرده است.

وی ادامه داد: میزان این آبگرفتگی به حدی است که آب در برخی از منازل مردم به یک متر رسیده است و ما در حال تلاش برای حل این مشکل جدی هستیم.

بهادری تصریح کرد: به منظور حل این مشکل از ساعات اولیه حادثه یک دستگاه لودر را به منطقه اعزام و سیل‌بند را بستیم تا از میزان آب جاری شده به شهر بکاهیم.

وی با بیان اینکه ساعاتی پس از نیمه شب امکان بارندگی بیشتری وجود دارد، گفت: چون این بارندگی و آبگرفتگی در شب اتفاق افتاده است، میزان خطر آن افزایش یافته است و تلاش می‌کنیم با وجود اینکه خسارت مالی فراوانی به مردم و شهر وارد شده، تلفات جانی نداشته باشیم.

شهردار بهبهان در ادامه بیان کرد: آبخیزداری باید در بالادست سیل‌بندهایی را به منظور کنترل آب‌های ناشی از بارندگی ایجاد کند و این برعهده ما نیز نیست هرچند در سال گذشته شهرداری دو سیل‌بند در این مناطق ایجاد کرده است ولی کافی نیست.

وی در خصوص آبگرفتگی‌های سطح شهر نیز گفت: میزان بارندگی و ‌آب‌های سطح شهر به حدی است که کارگذاشتن پمپ‌های مکنده آب جوابگو نیست اما مشکل خاصی نیز پیش نیامده و اگر ۱۵ دقیقه بارندگی کم و یا قطع شود، این آبگرفتگی‌ها خود به ‌خود با سیستم کانال‌های شهری برطرف می‌شوند.

بهادری در پایان با انتقاد شدید از عملکرد شورای شهر بهبهان در این موقعیت اظهار کرد: شورای شهر ما ساعت هشت صبح امروز نامه عزل من را نوشته و به فرمانداری ارسال کرده است و در حالی که خانه‌های مردم را آب گرفته بود، ما در مسئله استیضاح بوده‌ایم که این خود عامل مهمی در از دست دادن وقت بود.