اخطاریه ستاد مدیریت بحران شهرستان امیدیه

اسداله ترحم / خورنا – پیرو اطلاعیه شماره ۱ مورخه ۱/۱/۹۸ و بررسی آخرین نقشه های پیش یابی نشان دهنده ورود سامانه بارشی ، از اواسط روز شنبه لغایت اوایل چهارشنبه می باشد. طی این مدت افزایش ابر، رگبارباران ، رعدوبرق ، وزش یاد قابل ملاحظه تا شدید به همراه تندباد لحظه ای بویژه در روز دوشنبه و احتمال تگرگ در استان مورد انتظار است که آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها را در پی خواهد داشت. بارش در ارتفاعات به صورت برف پیش بینی می شود. شمال خلیج فارس نیز طی این ایام مواج خواهد بود. بیشترین شدت بارشها طی اواسط روزهای یکشنبه لغایت اواخر سه شنبه پیش بینی می شود. بیشترین حجم بارش ها: درروز یکشنبه و دوشنبه درمناطق شمال غربی، شمالی ، شمال شرقی ، شرقی ومرکزی استان شامل حوزه های آبریز کرخه، دز و کارون و مارون می باشد. در روز سه شنبه در مناطق شمالی، شمال شرقی، شرقی و مرکزی استان شامل حوزه های آبریز دز ،کارون و مارون می باشد.
سید مهران رفیعی فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان امیدیه با توجه اطلاعیه هواشناسی استان گفت : با توجه به حجم بارشها بویژه در حوزه های آبریز سدهای استان خوزستان ، اکیدا توصیه می گردد نسبت به مدیریت خروجی سدهای شهرستان در جهت کاهش خسارات احتمالی ، تمهیدات لازم در نظر گرفته شود. همچنین به عموم مردم شهرستان و مسافرین محترم نوروزی توصیه می گردد از تردد غیر ضروری در مسیرهای کوهستانی و اسکان در حاشیه رودخانه ها و مسیلها جدا خودداری نمایند .
دهیاران، شوراهای اسلامی بخش مرکزی و جایزان ضمن آمادگی کامل نسبت به اطلاع رسانی جهت تمهیدات لازم به دامداران و کشاورزان توصیه های لازم صورت پذیرد لازم به ذکر است کلیه مدیران دستگاههای خدمات رسان و اجرائی شهرستان امیدیه در محل خدمت خود حضور داشته و از منطقه خارج نشوند تا در مواقع اضطرای اقدامات لازم انجام پذیرد
سید مهران رفیعی فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان امیدیه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *