پتروشیمی بندرامام ماهشهر، بنزین با کیفیت بالا تولید می کند

خورنا: مدیرعامل مجتمع پتروشیمی بندرامام ماهشهر از تداوم تولید بنزین با بالاترین استانداردهای جهانی در این شرکت خبرداد.

به گزارش خورنا، مدیرعامل پتروشیمی بندر امام اظهار کرد: روزانه ۲.۵ میلیون لیتر بنزین با کیفیت بالا و استاندارد یورو ۵ در این مجتمع پتروشیمی تولید می شود.

محمدحسین ظریفکار فرد افزود: تمام محصولات و فرآورده ها در پتروشیمی بندر امام با توجه به شرایط زیست محیطی و استاندارد های بین المللی، تولید و روانه بازار های مصرف می شود.

وی ادامه داد: روزانه یک هزار تن ام تی بی یی تولید می شود و در اختیار پالایشگاه های  تولید کننده بنزین قرار می گیرد.

مدیرعامل پتروشیمی بندر امام گفت: با احتساب یک هزار تن ام تی بی یی تحویلی به پالایشگاه ها، سهم پتروشیمی بندر امام در تولید بنزین کشور حدود ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر است.

وی افزود: این شرکت در صورت نیاز شرکت پالایش و پخش، آمادگی دارد بر حجم تولید بنزین خود بیفزاید.

ظریفکار فرد تصریح کرد: تولید بنزین در پتروشیمی بندر امام هیچ گونه خللی در فرآیند تولید واحدهای عملیاتی ایجاد نمی کند.

به گزارش آریا، معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی، چندی پیش با بیان این که از ابتدای امسال روزانه سه میلیون تا چهار میلیون لیتر بنزین در مجتمع های پتروشیمی کشور تولید شده است، گفته بود: روزانه حدود ۸ تا ۹ میلیون لیتر بنزین در مجتمع های پتروشیمی تولید می شود.

ضیغمی تصریح کرده بود: افزایش تولید بنزین در پتروشیمی ها مقطعی است و در جلسه های هماهنگی با مدیران مجتمع های پتروشیمی، این میزان را به مرور کاهش می دهیم

وی افزوده بود: بر اساس روال گذشته، بخشی از بنزین تولیدی پتروشیمی ها برای بالابردن عدد اکتان به پالایشگاه‌های نفت منتقل می شود.