معاون سما دانشگاه آزاد بندر ماهشهر:

تعداد مدارس سما در بندر ماهشهر تا سال ۱۴۰۰ به ۶ باب می‌رسد/ استفاده از نیروی‌های آزاد و جوان در مدارس سما در اولویت قرار دارد

معاون سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر ماهشهر گفت: تا سال ۱۴۰۰ تعداد مدارس سما در بندر ماهشهر به عدد ۶ خواهد رسید.

بیژن قنواتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خورنا اظهار کرد: با تمام مشکلات موجود در سال ۹۵ دبستان دخترانه سما را با ۳۸ دانش‌آموز افتتاح کردیم و در سال ۱۳۹۷ دبستان پسرانه با ۲۶۸ دانش‌آموز آغاز به کار کرد و در حال حاضر این دو مدرسه با ۵۲۵ نفر دانش‌آموز پسر و دختر در حال فعالیت هستند.

وی در مورد طرح توسعه مدارس سما در بندر ماهشهر گفت: تصمیم داریم در فاز اول تا سال ۱۴۰۰، تعداد ۶ مدرسه را راه‌اندازی کنیم. بر این اساس تاکنون دو مدرسه در مقطع دبستان راه‌اندازی شده و سال آینده تحصیلی نیز دو مدرسه در مقطع متوسطه اول دخترانه و پسرانه راه‌اندازی خواهد شد. به این منظور با حمایت های ریاست محترم دانشگاه، دکتر شعبانی ساختمان سابق دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه آزاد اسلامی در اختیار ما قرار گرفته است.

معاونت دانشکده سما بندر ماهشهر ادامه داد: این توسعه براساس هدف‌گذاری سما یعنی زنجیره تحصیل از دبستان تا دیپلم و ادامه آن تا دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی صورت خواهد گرفت و تمام تلاش خود را برای تحقق این موضوع در شهرستان بندر ماهشهر به کار بسته‌ایم و باوجود همه مشکلات عزم راسخی برای عملی کردن این مهم وجود دارد.

قنواتی خاطرنشان کرد: سعی کردیم از بهترین تجهیزات در مدارس استفاده کنیم. در حال حاضر مدارس ما به تجهیزاتی مثل میز و نیمکت‌های خاص، آتلیه هنر، کلاس کامپیوتر، آزمایشگاه، کلاس زبان و … مجهز شده است. برای مقطع متوسطه اول نیز تجهیزات نانو خریداری شده که این تجهیزات در دانشگاه آزاد مقطع ارشد نیز وجود ندارد.

وی با بیان اینکه توسعه فرهنگی را نیز در کنار توسعه علمی مدنظر قرار داده‌ایم، افزود: هدف‌گذاری ما بر این است که مدارس سما در بندر ماهشهر باید به مدارسی خاص و ویژه تبدیل شوند. بر همین اساس تلاش می‌کنیم این مدارس به مدارس دوزبانه تبدیل شده و آیتم‌هایی همچون رباتیک، برنامه‌نویسی کامپیوتر به زبان اسکرچ، آزمایشگاه نانو و … را نیز راه‌اندازی کرده‌ایم. همچنین در این مدارس در زمینه‌های ورزشی و علمی استعدادیابی نیز انجام می‌شود.

قنواتی درباره جذب نیرو در مدارس سما نیز گفت: هم‌اکنون برای ۵۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم صورت گرفته و تلاش می‌کنیم برای جذب نیروهای جدید از نیروهای آزاد ،جوان، با انرژی و خلاق استفاده کنیم و در این رابطه کمیته ۶ نفره جذب کار گزینش افراد را برعهده دارد.

وی متذکر شد: خوشبختانه مدارس سما آنقدر موفق عمل کرده‌اند در سال دوم فعالیت آنها تعداد دانش‌آموزان دختر به ۲۵۷ نفر و دانش‌آموزان پسر به ۲۶۸ نفر رسید و این موضوع در کشور یک رکورد به شمار می‌رود. در حال حاضر خانم فروغ صالحی به عنوان مدیر مجتمع مدارس سما در حال فعالیت است و حضور وی کمک بسیار زیادی به تحقق اهداف ما کرده است.

معاون سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر ماهشهر در پایان با تأکید بر لزوم راه‌اندازی هنرستان های فنی و حرفه ای نوین و کاربردی، یادآور شد: باید نسبت به ایجاد رشته‌هایی اقدام شود که دارای بازار کار باشند. رشته‌هایی همچون دریانوردی، مکانیک خودروهای روز و نوین و … و برای اخذ مجوزهای لازم در این رابطه تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • عارف سلام و خسته نباشید و تبریک سال نو هرکس به نحوه ای در زندگی مردمان خود تاثیر گذار باشد و آن مثبت و برای رضای خدا نباشد باید جوابگوی خدای خود باشد شما خیلی از خبرها را گزارش و عکس وفیلم میگیرید و در بزم مسولین بی درد،نیز شریک میشوید و کلی هم به به و .....ولی از اجرایی شدن آن گزارش بدون پیگیری از آن می گذرید نمونه کلاس آمادگی کنکور ۹۸ ‌که فقط می خواستن ومی خواستید بگویید کاری انجام شد،ولی نشد و مدیون بچه های این شهر هستید چون کمک به هدر رفت بیت المال و..... شدیدݐ۰۹۳۳۷۴۶۷۲۶۷
  • م.م با سلام هر تلاشی برای بهبود وضع آموزش کشور خدمت واقعی به کل این آب و خاک است ولی یادمان باشد بدون سرمایه و بدون اعتماد خالصانه به مدیران جوان راهی به جایی نمیبریم من صمیمانه از تلاش مدیران مخصوصا خانم فروغ صالحی که با تمام وجود تلاش می نمایند سپاسگذارم