رویکرد گمرک منطقه ویژه انرژی پارس صادرات محور و همسو با اقتصاد مقاومتی است

خورنا|باقر گل فر:محمد مهدی مهدوی، مدیر گمرک سازمان منطقه ویژه پارس رویکرد این گمرک را صادرات محور و جلوگیری از ورود کالاهای دارای عنوان مشابه داخلی همسو با رویکرد اقتصاد مقاومتی بر شمرد.

بنابه گزارش خبرنگار خورنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه انرژی پارس-  مهدی مهدوی، مدیر گمرک سازمان منطقه ویژه پارس گفت؛ به دستور مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس گمرک موظف است در جهت اجرای محورهای اقتصاد مقاومتی از کلیه ظرفیت‌های قانونی منطقه در جهت استفاده حداکثری از زیر ساخت‌های آن برای صادرات با منشا داخل منطقه پارس جنوبی و خارج آن اقدام کند که در این راستا موفق شدیم رتبه اول صادراتی کل کشور را به خود اختصاص دهیم.

مهدوی افزود سازمان منطقه ویژه پارس بر اساس اهداف مقرر قانونی وظیفه حمایت و پشتیبانی از تولیدات منطقه پارس جنوبی در حوزه صنایع پایین و بالا دستی، صادرات غیر نفتی، بستر سازی مناسب جهت ورود مواد و تجهیزا ت اولیه مورد نیاز کلیه صنایع تولیدی را به عهده دارد.

مهدوی گفت نقش گمرک در حمایت از تولید و صادرات منطقه نقش روشن و موثری است.

مدیر گمرک سازمان منطقه ویژه پارس افزود حذف موانع صادراتی در منطقه از طریق تعامل و ارتباطات موثر با نهادها و سازمان‌های همجوار نظیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گمرک جمهوری اسلامی، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه و وزارت صمت، در جهت حذف موانع قانونی و انجام امر صادرات بدون تاخیر همراه با هزینه کمتر از فعالیت‌های شاخص امور گمرکی منطقه ویژه پارس بوده است.

مهدوی ورود تجهیزات و ماشین آلات خطوط تولیدی همراه با معافیت گمرکی و تامین مواد اولیه بدون انجام تشریفات ترخیص قطعی را از جمله اقدامات گمرک در جهت حمایت از فرآیند تولیدی صنایع بر شمرد و ادامه داد: اخذ ارزش افزوده بالا و درصد محصولات مجاز ورد به کشور نیز از فعالیت‌های شاخص مدیریت امور گمرکی منطقه ویژه پارس در سال گذشته بود.

مدیر امور گمرکی  سازمان منطقه ویژه پارس همچنین گفت: در راستای حمایت از تولید کالاهای ایرانی و اجرای منویات مقام معظم رهبری، ورود کلیه کالاهای که عنوان مشابه داخلی دارند در گمرک منطقه ممنون اعلام شده است.

وی افزود بر اساس تاکید مهندس موسوی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس، امور گمرکی این سازمان صرفا اقدام به ثبت سفارش تجهیزات مورد نیاز خطوط تولید  و مواد اولیه مورد نیاز صنایع می‌نماید و هیچ نوع کالای مصرفی و تجملاتی و غیر ضرور امکان ورود از طریق گمرک منطقه پارس جنوبی را نخواهد داشت.

مهدوی همچنین  گفت: کاهش زمان ترخیص کالا از گمرک در پارس جنوبی با راه اندازی سامانه جامع گمرکی و اظهار از راه دور کالا در حداقل زمان صورت می‌پذیرد که سامانه مذکور علاوه بر دقت بالا در گزارش دهی، آمارهای متنوعی از فرآیندهای متنوع گمرکی ارایه می‌دهد که این امر در نهایت باعث رضایت ارباب رجوع و ذی نفعان شده است.

مدیر گمرک  سازمان منطقه ویژه پارس افزود، از زمان راه اندازی سیستم مذکور در شهریور ماه امسال بالغ بر ۲۹۰۰ اظهارنامه ورود کالا در این سامانه ثبت شده است و پس از انجام رویه‌های گمرکی در اختیار پروژه‌های صنایع تولیدی قرار گرفته است.

مهدوی در پایان امور گمرکی سازمان منطقه ویژه پارس را به عنوان نبض منطقه پارس جنوبی حامی هرگونه فعالیت اقتصادی ، تولیدی و صادراتی در منطقه بر شمرد و افزود: جا دارد از تلاش‌های مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس در جهت حمایت و پشتیبانی از فرآیند تولید، انتقال و صادرات کالا و نگاه توسعه محور ایشان تشکر نمایم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *