نوروزگاه‎های خوزستان در نوروز ۹۸ افزایش می‌یابد

به گزارش خورنا و به نقل از روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، غلام شجاعی امروز چهارشنبه ۲۹ اسفندماه ۹۷ با تبریک فرارسیدن نوروز ۱۳۹۸ اظهار کرد: خوشبختانه اداره‎کل میراث فرهنگی استان به عنوان دبیرخانه ستاد خدمات سفر نوروز خوزستان طی ماه‎های گذشته همه مقدمات کار برای پذیرایی و استقبال شایسته از گردشگران نوروزی را فرآهم و با تشکیل ستادهای شهرستانی و صدور ابلاغ‎ها در بازه زمانی مشخص، تا جای ممکن زمینه را برای رضایت و رفاه حال مسافران نوروزی ایجاد کرد.

او با بیان این‎که اولین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروز خوزستان حدود یک‎ماه پیش با حضور استاندار خوزستان برگزار شد افزود: در آن جلسه، صدور همه ابلاغ‎ها و اعلام دستورالعمل‎ها به کمیته‎های ۱۱گانه انجام شد و پس از آن ابلاغ‎های رؤسای ستادهای شهرستانی نیز صادر شد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان گفت: در اولین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان، ۲۱ مصوبه داشتیم که در این مصوبات دستگاه‎های مسئول در ستاد مشخص شدند و بعد از این که صورت‎جلسه را به ستادهای شهرستانی و کمیته‎های یازده گانه فرستادیم، شهرستان‎ها نیز به تناوب جلسات ستادی خود را تشکیل دادند و صورت‎جلسات خود را به دبیرخانه ستاد ارسال کردند.

وی افزود: طی ماه‎های گذشته به تناوب در جلسات و کمیته‎های استانی نیز شرکت و سعی کردیم انتظاراتی که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به عنوان دبیرخانه مرکزی ستاد خدمات سفر کشور از استان‎ها دارد را برآورده کنیم.

شجاعی عنوان کرد: تصمیمات لازم درخصوص توزیع اقلام فرهنگی و تبلیغاتی به گردشگران و مسافران ورودی به استان اتخاذ شده و این بخش از برنامه‎های ما نیز به یاری خدا طی نوروز با قوت انجام خواهد شد.

او از برپایی برنامه‎ها و رویدادهای شاخص فرهنگی و هنری طی تعطیلات نوروز در سراسر استان خبر داد و تأکید کرد: برنامه‎های امسال با محوریت شهرداری‎ها و ستادهای شهرستانی برگزار خواهند؛ ضمن این‎که به صورت جداگانه به رؤسای ستاد شهرستان‎ها (فرمانداران) نامه زدیم تا محل‎های برپایی رویدادها را مشخص کنند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان از برپایی سفره‎های هفت‎سین در سطح شهرستان‎ها، نمایشگاه‎های صنایع دستی، نوروزگاه‎ها و برنامه‎های جُنگ و شادی به ویژه در ایام ولادت حضرت رسول اکرم به عنوان بخشی از برنامه‎های تدارک دیده شده از سوی اداره‎کل میراث فرهنگی و ستاد خدمات سفر نوروز استان برای گردشگران و تزریق نشاط و شادابی در آن‎ها نام برد و افزود: با اقدامات انجام شده انتظار داریم امسال تعداد نوروزگاه‎ها و رویدادها نیز در استان از سال گذشته بیشتر و وسعت بیشتری نیز در سطح استان داشته باشند.

وی درخصوص استقبال و میزبانی از کاروان راهیان نور نیز یادآور شد: خوشبختانه جلساتی را نیز با ستاد راهیان نور به منظور استقبال شایسته از این کاروان‎ها برگزار کرده‎ایم و کمیته راهیان نور هم تشکیل شده است و مشکل و کمبودی در خصوص استقبال از این عزیزان از جانب ما احساس نمی‎شود.

شجاعی در ادامه به شرایط اقلیمی و اّب و هوایی بسیار خوب استان خوزستان در نوروز پیش‎رو اشاره و تصریح کرد: با توجه به بارندگی‎های بی‎نظیری که در شش ماه دوم سال ۹۷ در خوزستان داشتیم، این استان اکنون دارای آب‎و هوایی است که در ده سال گذشته تقریباً بی‎سابقه بوده است.

او در پایان با بیان این‎که خوزستان با آمادگی کامل پذیرای همه گردشگران ومسافران نوروزی در سال ۹۸ است عنوان کرد: به نمایندگی از جامعه گردشگری و کل شهروندان استان خوزستان از تمام مردم کشور دعوت می‎کنیم تا در نوروز امسال به خوزستان بیایند و از بهار خوش آب‎وهوا، کارون پرآب، آبشارهای استان که در دنیا کم‎نظیر هستند و سایر جاذبه‎های دل‎انگیز خوزستان بهره‎مند شوند.