همایش تکریم پدران آسمانی و تجلیل از پدران شهدا در بندرماهشهر برگزار شد+تصاویر مراسم

در آستانه ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر همایش تکریم و تجلیل از پدران آسمانی در بندرماهشهر برگزار شد

خورنا : بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بندرماهشهر در روز دوشنبه مورخ ۹۷/۱۲/۲۷ در استانه ۱۳ رجب سالروز ولادت با سعادت امام علی(ع) و روز پدر، مراسم همایش «پدران آسمانی» را با حضور معاون عمرانی فرماندار ،امام جمعه شهرستان، جمعی از مسئولین محلی و خانواده معزز و معظم شهدا و ایثارگران و کارکنان و مسئولین بنیاد شهید در مصلای نماز جمعه این شهرستان برگزار نمود.

بعداز تلاوت آیاتی از کلام الله مجید سیدخلیل حسینی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بندرماهشهر پشت تریبون قرار گرفت.

وی ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت علی (ع) گفت: تقدیر از پدران شهدا در روز پدر به‌عنوان پدران آسمانی در آحاد جامعه باید الگویی باشد که در همه ی مراسماتی که تحت عنوان میلاد ائمه برگزار میگردد مدنظر قرار گیرد و همواره یادی از این عزیزان شود زیرا که راه و خط همه ی شهدای عزیز در جبهه های جنگ تحمیلی در مسیر خط سرخ شهادت ائمه ی اطهار علیه سلام بوده چه بی باکانه طریق شهادت را برای خویش برگزیدند.

در ادامه این مراسم بنا به درخواست رئیس بنیاد شهید ،حاج احمد گاموری از آزادگان و جانباران و رزمنده ی دوران دفاع مقدس به نیابت از ایثارگران حاضر در همایش به بیان خاطراتی از دوران جنگ و عملیات هایی که یادآور رشادتهای تعدادی از شهدای شهرستان بندرماهشهر بود پرداخت و اشاره نمود که این شهداء در وضعیت سخت و دشوار عملیاتهای رزمی از سوی دشمن بعثی عراق در حین عملیات و بعضا در اسارت به طرز فجیع و دلخراشی بشهادت رسیدند که هر ایثارگر جبهه رفته ای وقتی آن صحنه ها را مرور میکند بیشترین مسولیت را بر دوش خود احساس می نماید و شایسته نیست که امروز مسولین نسبت به بازماندگان آنان بی تفاوت باشند.

حجت الاسلام غبیشاوی امامـ جمعه شهرستان بندرماهشهر دیگر سخنران این مراسم بود. وی نیز ضمن تبریک ۱۳ رجب و روز پدر گفت: بعد از هر کار خیری کار خیر دیگری هست و درجه بندی خاص خود را دارد و همینطور برو بالا تا مرز شهادت، که دیگر هیچ فضیلتی بالاتر از آن نیست و در این هنگام شهید در ردیف امامان و معصومین قرار می گیرد و همانند معصومین آنان نیز میتوانند ما را در آخرت شفاعت کنند. وی نیز ضمن تاکید به موضوع مشکلات جامعه ایثارگری توجه مسولین به تین موضوع را خواستار شد و در پایان از بنیاد شهید شهرستان بندرماهشهر برای برگزاری این مراسم تقدیر نمود و از اینکه برگزاری این مراسم معنوی با انجام فریضه نماز جماعت ظهر و عصر در مصلای نمازجمعه همراه شد را فضیلتی بهتر و بیشتر برشمردند.

در پایان این مراسم هدایایی به خانواده شهدا و ایثارگران اهداء شد.

خاطرنشان می شود که همه ساله همزمان با میلاد با سعادت حضرت علی و روز پدر با هدف تجلیل و تکریم مقام پدران شهید و زنده نگه داشتن یاد و راه شهدا و تجدید میثاق با آرمانهای شهدا همایش پدران آسمانی و پدران شهید از سوی بنیاد شهیدو امور ایثارگران در سراسر کشور برگزار می شود

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *