توصیه های رئیس پلیس بهبهان به شهروندان در خصوص چهارشنبه سوری

خورنا | پدرام کسائی: به گزارش پایگاه خبری خورنا به نقل از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان بهبهان، سرهنگ رضا پاپی فرمانده انتظامی شهرستان بهبهان به شهروندان در رابطه با چهارشنبه آخر سال توصیه کرد:


با انجام رفتارهای پر خطر شادی را در آستانه نوروز به کام خود و دیگران تلخ نکنیم.


کسانی که با مواد منفجره و آتش‌زا بازی می‌کنند، هرگز تصور نمی‌کنند که ممکن است خودشان اولین قربانی باشند.

به استناد قانون مجازات اسلامی ، ساخت و خرید و فروش مواد منفجره و محترقه به طور غیر مجاز ، جرم محسوب می‌شود و مرتکبین برابر قانون بازداشت و مجازات خواهند شد.

قبل از چهارشنبه آخرسال فرزندانتان را از خطرات آتش و باروت آگاه کنید و از آیین های پاک ایرانی با آنها صمیمانه سخن بگویید.

سالانه با صدای مهیب و آتش مواد محترقه در شب چهارشنبه آخرسال، تعداد زیادی از همسن و سالانمان برای همیشه از نعمت دیدن و شنیدن محروم و خیلی از پدر و مادربزرگها سکته قلبی و مادران سقط جنین می کنند پس برای آرامش خانواده ها دست به خطر نزنیم.

شاد بودن و داشتن آسایش و آرامش حق شهروندان است وقطعا چنانچه افرادی با تولید,عرضه, خرید و استفاده از مواد محترقه و دیگر رفتارهای مجرمانه و پرخطر, سالب آرامش شهروندان شود با مقابله قاطعانه ماموران پلیس روبرو خواهد شد.

شهروندان گرامی بدانند با سلامتی و بهار خوشرنگ, فقط یک شب فاصله هست ,آیینهای خوش را به آتش نکشیم و بدانیم که سوختگی جزو ۱۰ عامل مرگ و میر در کشور است و چهارشنبه سوری در آن سهم بزرگی دارد.

از حضور در بین افرادی که مشغول انجام حرکات مخاطره آمیز و برپایی آتش هستند خودداری کنید به یاد داشته باشید بسیاری از مصدومان این شب تماشاگران هستند.

در صورت اطلاع از خرید و فروش و توزیع مواد محترقه مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهید.

آداب و رسوم و سنت‌های خود را با بیراهه‌های خرافی تحریف و دستخوش تغییر نسازیم.

والدین بدانند : بیشترین قربانیان چهارشنبه آخر سال کودکان و نوجوانان هستند.

از کودکان و نوجوانان خود مراقبت کنید تا باعث بروز فجایع دلخراش و غیرقابل جبران نشوید.

فرزندان خود را از خطرات مواد منفجره و آتش زا آگاه نموده و آنان را از بازی با چنین موادی بر حذر دارید.

آسیبهای جسمی و روحی که هر سال در شب چهارشنبه آخر سال، دامن¬گیر کودکان معصوم، سالمندان، بیماران و مادران فردای ایران زمین میگردد، محصول رفتارهای آمیخته با غفلت و ناآگاهی است
همشهری عزیز؛ شور و نشاط و هیجان نامتعارف ، ناامنی رادر پی دارد.

آسیب رساندن به جان, مال, سلامت و آرامش دیگران بر خلاف وجدان و اخلاق است؛ همه ی ما در قبال سلامتی جسمی و روحی همشهریان مان مسئولیم.

شهروند عزیز؛ ماجراجویی و گرایش به رفتارهای پرخطر، ویژگی ذاتی بسیاری از نوجوانان است.

نوجوانان خود را در تکاپوی فعالیتهای شغلی پایان سال، به دست فراموشی نسپارید *خاطرات تلخ و شیرین زندگی، با نگرش، اندیشه و رفتار خوب یا بد ما رقم میخورد؛ در آستانه ی بهار، پیامد رفتارهای پر خطر را ازنظر دور نکنیم.

باور کنیم که پاشیدن بذر وحشت در دل کودکی معصوم یا پیری رنجور در آستانه ی بهار، محصولی جز پشیمانی و حسرت نخواهد داشت.

بسیاری از افرادی که در گذشته سلامتی خود را به مواد منفجره فروخته اند، در اوج احساس ندامت، بازگشت زمان را آرزو کرده اند.

پدر و مادر گرامی؛ اگر امروز زمینه ی شادی بی خطر فرزندانمان را فراهم کنیم، فردا شاهد از دست رفتن سلامتی جسمی و روحی آنان در نتیجه ی رفتارهای مخاطره آمیز نخواهیم بود.

والدین محترم؛ فرزندان ما میوه های باغ زندگانی هستند؛ میوه های باغ زندگی خود را هیچ گاه به فعل و انفعالات شیمیایی نارنجک های دستی نسپاریم.

فرزندان خود را از خطرات مواد منفجره و آتش زا آگاه نموده و آنان را از بازی با چنین موادی برحذر دارید.

هر ساله در ایام نوروز شاهد گزارشهای زیادی از نقص عضو افراد(نابینایی دایم، قطع دست ، پا ، انگشتان و …، سوختگی اعضاء بدن، مرگهای فجیع و…) هستیم که فقط در اثر یک لحظه غفلت رخ میدهند.

جوانان و نوجوانان گرامی با حوادث تلخ به استقبال سال نو نروید.