سیل و برف در ۲۲ شهرستان مازندران و گلستان با ۲ کشته و مفقود

خورنا- مرتضی سلیمی با بیان این که ۳۵ شهر، روستا و محور کوهستانی شهرستان‌های آمل، بابل، بهشهر، جویبار، چالوس، ساری، سوادکوه، قائمشهر، گلوگاه، نکا و نوشهر در استان مازندران طی ۲۴ ساعت گذشته از وقوع سیل، آبگرفتگی و بارش برف و کولاک متأثر شدند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر با اشاره امدادرسانی به دو هزار و ۳۹۰ آسیب‌دیده افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۶ نفر اسکان اضطراری شدند، ۲۸ نفر خدمات درمانی سرپایی دریافت کردند و چهار نفر هم به مراکز درمانی انتقال یافتند.

سلیمی از فوت یکی از هموطنان در منطقه سوادکوه بر اثر ریزش کوه و مفقود شدن یک نفر در میانرود بر اثر سیل خبر داد.

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۰۰ دستگاه خودرو گرفتار در برف، رهاسازی و ۲۱ واحد مسکونی نیز از آب تخلیه شد.

وی با اشاره به حضور ۸۶ تیم امدادی متشکل از ۲۹۴ امدادگر گفت: در این مدت، ۱۰۰ بسته غذایی، ۱۲۰ بطری آب معدنی، ۱۰۵ قوطی کسنروجات، ۶۰۰ قرص نان، دو هزار و ۴۰۰ کیلوگرم برنج و ۱۱۰ کیلو روغن در بین افراد متاثر از سیل و برف توزیع شده است.

به گفته سلیمی، امدادرسانی در مناطق مزبور همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در ادامه با اشاره به وقوع سیل و برف در استان گلستان هم اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۰ شهر، روستا و محور کوهسانی در ۱۰ شهرستان استان گلستان شامل آزادشهر، آق‌قلا، بندرگز، بندر ترکمن، علی‌آباد، کردکوی، کلاله، گرگان، گنبدکاووس و مینودشت از وقوع سیل، آبگرفتگی و بارش برف و کولاک متأثر شدند.

سلیمی از امدادرسانی به یک هزار و ۷۱۹ نفر در مناطق حادثه دیده استان گلستان خبر داد و گفت: ۱۵ نفر اسکان اضطراری و ۳۰۰ دستگاه خودرو گرفتار در برف نیز رهاسازی شدند. همچنین ۵۰ واحد مسکونی از آب تخلیه شد.

وی یادآور شد: ۵۰ تیم امدادی متشکل از ۱۷۳ امدادگر، مشغول امدادرسانی در مناطق حادثه‌دیده استان گلستان هستند.

انتهای پیام/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *