رئیس صداوسیما: برای تولیدکنندگان کالای ایرانی رایگان تبلیغ می‌کنیم

خورنا- عبدالعلی علی‌عسکری رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به انتخاب شعار سال ۱۳۹۷ با عنوان حمایت از کالای ایرانی گفت: در نوروز ۹۷ مقام معظم رهبری امسال را سال حمایت از کالای ایرانی معرفی کردند، تلاش کردیم به‌طور جدی به موضوع حمایت از کالای ایرانی بپردازیم و بخش‌های مختلف سازمان ۲هزار و ۲۴۹ ساعت برنامه به موضوع حمایت از کالای ایرانی پرداختند.

وی با بیان فعالیت‌ها و سیاست‌های رسانه ملی در این زمینه تصریح کرد: رویکرد سازمان صدا و سیما در عرصه حمایت از کالای ایرانی و تحقق شعار سال، از منظر رسانه‌ای توسعه‌محور و پیشرفت‌مدار است و رسانه ملی در سال جاری با این رویکرد به‌استقبال بیانات رهبر معظم انقلاب رفت و صدا و سیما امسال کارهای زیادی درحمایت از کالای داخلی انجام داده است.

علی‌عسکری افزود: در سال جاری، تحولات مهمی در محیط رسانه برای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی و بنگاه‌های اقتصادی داخلی صورت گرفت که البته تا نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

رئیس سازمان صدا و سیما با تأکید بر اینکه بیانیه گام دوم انقلاب به‌عنوان یک مانیفست و سند راهبردی برای کشور نقش مهمی در ارتقا و پیشرفت جامعه دارد، ابراز کرد: همچنان که رهبر معظم انقلاب در این بیانیه نیز اعلام کردند، یکی از مؤلفه‌های تمدن، توانایی تولید است، به‌عبارت دیگر، نمی‌تواند تمدنی ساخته شود بدون اینکه ملت آن دارای توانایی سازندگی و تولید باشند.

علی‌عسکری تصریح کرد: شما به‌عنوان فعالان اقتصادی و کارآفرینان داخلی، توانمندان این عرصه و از جمله سازندگان تمدن کشور هستید که می‌توانید نقش مؤثری در پیشرفت و سازندگی کشور داشته باشید و بدانید ما همواره کنار شما هستیم.

رئیس سازمان صداوسیما با تأکید بر اینکه “باید درک تولید در کلاس و تراز جهانی را داشته باشیم” اضافه کرد: بیشتر شما دانش‌بنیان هستید و این استعداد در شما وجود دارد که در تراز جهانی حرکت کنید و افق خود را از همین حالا بازارهای بین‌المللی قرار دهید.

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه “باید در دهه پنجم انقلاب با تعامل و هم‌افزایی افزون‌تر در عرصه اقتصادی خوب عمل کنیم” گفت: کشور ما دارای توانمندی‌های بالایی در حوزه تولید و سازندگی است و اگر تعامل شرکت‌های اقتصادی داخلی و رسانه ملی گسترده‌تر شود، می‌توانیم در دهه آینده به جایگاه یک کشور پیشرفته صنعتی با تراز بالای جهانی دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز تحریم‌های اعمال‌شده علیه جمهوری اسلامی ایران با وجود محدودیت‌ها می‌تواند برای ما فرصت‌ساز باشد تا از حصار این موانع عبور کنیم و به خودباوری و پیشرفت اقتصادی دست یابیم.

علی‌عسکری با قدردانی از تلاش‌ها و فعالیت‌های انجام‌شده در شبکه ایران کالا و سایر معاونت‌ها و شبکه‌های سراسری، استانی، رادیویی و تلویزیونی تأکید کرد: ما باید علاوه بر شبکه‌های داخلی، از طریق شبکه‌های برون‌مرزی رسانه ملی نیز به تولید برنامه و تبلیغ کالای ایرانی بپردازیم تا صادرات کشور افزایش پیدا کند.

وی اعلام کرد: امسال ۱میلیون ثانیه در شبکه‌های ملی برای کالای ایرانی تبلیغ رایگان انجام شد و از این پس کسانی که کالای ایرانی تولید می‌کنند به‌میزانی که حقوق می‌دهند برایشان تبلیغ رایگان می‌کنیم.

رئیس رسانه ملی تصریح کرد: هرچند نامگذاری «حمایت از کالای ایرانی» مربوط به امسال بود، ولی ما آن را رها نمی‌کنیم و کمیته‌ای دائم و مشترک با شما تولیدکنندگان و کارآفرینان برای ادامه حمایت از تولیدات و کالای ایرانی تشکیل می‌دهیم تا این حرکت مهم و اثرگذار در دهه آینده نیز ادامه یابد.

رئیس سازمان صداوسیما درباره رفع خلأهای قانونی برای حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان تأکید کرد: رسانه ملی آمادگی دارد تا با هم‌افزایی میان دولت، مجلس و کارآفرینان نقشی ویژه در تصویب قانونی محکم داشته باشد که تمام و کمال از تولید کنندگان حمایت و موانع موجود را رفع کند.

وی افزود: آن قانون باید به‌گونه‌ای باشد که هر کسی به‌هرنحوی چوب لای چرخ تولیدکننده در هر مرحله از کار گذاشت بی‌درنگ به قوه قضاییه معرفی شود و این بهترین نوع حمایت از تولیدکنندگان ماست.

علی‌عسکری سال آینده را سالی مهم در آغاز گام دوم انقلاب دانست و ابراز کرد: در سال آینده باید دست به دست هم، در مسیر رونق کسب‌وکار و عرصه تولید تلاش کنیم و رسانه ملی با همه وجود در این راه کنار شما تولیدکنندگان و کارآفرینان خواهد بود.

در ادامه، رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با قدردانی از رسانه ملی به‌عنوان یکی از حامیان تولید ملی گفت: من شبکه ایران کالا را متعلق به خودمان می‌دانم و قبل از تأسیس آن نیز با هم همفکری داشتیم و استقبال کردیم.

وی همچنین گفت: انتظار داریم این جهت‌گیری را همه شبکه‌ها و همه برنامه‌های صدا و سیما داشته باشند که من می‌دانم آقای علی‌عسکری هم برنامه اصلی‌شان همین است.

رحمانی با بیان اینکه “ما به‌دنبال حل مشکلات هستیم”، اظهارداشت: ما در جنگ تمام‌عیار اقتصادی قرار داریم. دشمن از اردیبهشت ماه اولین تحریمها را آغاز کرد که متعلق به حوزه صنعت بود و عمدتاً صنایع پتروشیمی، خودرو، فلزات اساسی، آلومینیوم، مس، قطعات و الی ماشاءالله در آن وجود دارد. این تهاجم با جنگ روانی و رسانه‌ای هم همراه است.

وی تصریح کرد: اما با همه این سختی‌ها خوشبختانه امروز دشمن شکست خورد و کارخانجات ما تعطیل نیست. بنده آمار دارم و همه را می‌توانم رشته به رشته بگویم، می‌توانم اعلام کنم در کدام حوزه‌ها افت تولید داشته‌ایم و کجا شاهد افزایش بوده‌ایم ولی این‌که امروز ما هستیم و اکثر دوستان با روحیه و انگیزه صحبت می‌کنند همه ناشی از رشد است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ما امسال ۵۴۶۲ واحد پروانه بهره‌برداری صادر کرده‌ایم یعنی اینها واحدهای جدیدی هستند که وارد عرصه تولید شدند، آن هم فقط در حوزه وزارت صنعت چون وزارت جهاد هم بخشی از آن را در بر می‌گیرد و ۵٫۷ درصد رشد داشته‌ایم، همچنین ۹۳ هزار و ۹۵۳ نفر اشتغال ایجاد شده است. در این هفته ۳۷ درصد رشد داشته‌ایم، در همین سال تهاجم اقتصادی ۱۵٫۷ درصد جواز ثبت‌های ما رشد داشته است این نشان می‌دهد که مردم برای فعالیت‌های اقتصادی انگیزه داشته‌اند. در کشف معدن ۴٫۵ درصد رشد داشته‌ایم، همچنین در حوزه مصرف برق صنعتی ۷٫۱ درصد رشد داشته‌ایم، این‌ها نشان می‌دهد که ما هستیم و تولیدکنندگان ما هستند و باید دستشان را بوسید.

رحمانی تصریح کرد: منتهای مراتب شاه‌بیت برنامه ما امروز حفظ تولید موجود است. بنا به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند حفظ وضع موجود و تولید کارخانجات و اشتغال جهاد است، این موضوع محور برنامه‌های ما شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بخشی از مشکلات اجتناب‌ناپذیر است و برخی درگیر حوزه‌های دیگر است. یکی از راهکارها عبور از شرایط فعلی و تحریم است و دیگری تسهیل امور است و دیگری توان خود بخش خصوصی است که به‌صورت تشکل پای کار بیاید. در جنگ هم ما همین‌طور بودیم تا بسیج نیامده بود چهره جنگ عوض نشده بود وقتی مردم آمدند چهره جنگ عوض شد و ما پیروز شدیم، وزارت صنعت خدمتگزار شماست و ما ۳ میلیون واحد صنفی داریم که باید برای همه برنامه بگذاریم.

ایران کالا شبکه اختصاصی کالای ایرانی

زابلی‌زاده مدیر شبکه ایران کالا نیز در این نشست با یادآوری اینکه یک سال از شعار حمایت از کالای ملی می‌گذرد گفت: هدف از راه‌اندازی شبکه ایران کالا حمایت از کالای ایرانی و تولیدکنندگان ایرانی بود.

وی افزود: دیگر شبکه‌های رسانه ملی نیز در این زمینه فعالیت‌های زیادی کرده‌اند و بیش از ۲هزار و ۲۴۹ ساعت برنامه ساخته‌اند.

نشست هم‌اندیشی و تجلیل از تولیدکنندگان کالاهای ایرانی در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد. در این مراسم که دکتر علی‌عسکری رئیس رسانه ملی، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، اردشیر زابلی‌زاده مدیر شبکه ایران کالا، حمید شاه‌آبادی معاون صدا و جمع کثیری از تولیدکنندگان کالاهای ایرانی حضور داشتند، صاحبان صنایع مختلف به بیان دیدگاه‌هایشان پرداختند.

انتهای پیام/