استانداز خوزستان:

کسب رضایت همه در انتصابات استانی غیر‌ممکن است

استاندار خوزستان ضمن اشاره به انتقادات طرح شده در زمینه برخی انتصابات استانی گفت: محل بحث قرار گرفتن انتصابات یک امر کاملا طبیعی است و به هیچ عنوان در این کار نمی‌توان رضایت همه را کسب کرد.

احمدرضارستمی- به گزارش خورنا در نشست خبری غلامرضا شریعتی با اصحاب رسانه که شامگاه سه شنبه ۲۸ اسفندماه ۹۷ در سالن شهیدرجایی استانداری خوزستان برگزار شد وی ضمن تبریک فرا رسیدن نو گفت: امیدوارم که سال ۹۸ سال برای تمامی مردم کشور و بویژه استان خوزستان سال پر خیر و برکتی توأم با موفقیت و سربلندی باشد.

استاندار خوزستان اظهار کرد: وظیفه خود میدانم که در این واپسین روزهای سال ۹۷ از زحمات طاقت‌فرسای کلیه خبرنگاران و رسانه‌های استان در انعکاس هرچه بیشتر خبرهای مختلف در سال گذشته صمیمانه تقدیر و تشکر کنم.

وی نقش خبرنگاران را در پروسه مدیریت اجرایی استان منحصر به فرد دانست و توضیح داد: خبرنگاران مانند یک آینه تمام نمایی هستند که به طور مرتب نقاط ضعف‌ و قوت‌ دستگاههای اجرایی استان را به ما گوشزد می‌کنند. کاری که در واقع هیچ ارگان و نهاد دیگری نمی‌تواند آن را بدین صورت به نحو احسن انجام دهد.

شریعتی ضمن اشاره به انتقادات طرح شده در زمینه برخی انتصابات استانی گفت: محل بحث قرار گرفتن انتصابات یک امر کاملا طبیعی است و به هیچ عنوان در این کار نمی‌توان رضایت همه را کسب کرد.

وی یادآوری کرد: در هر انتصابی که صورت می‌گیرد ابتدا مجموع شرایط اجتماعی، محیطی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و غیره یک فرد سنجیده و سپس براساس آن تصمیم‌گیری می‌شود و لذا براین اساس چه بسا امکان دارد که برخی انتصاباتی که به دستور یا با نظر من انجام شده است حتی گزینه مطلوب خود من نیز نباشد.

شریعتی ادامه داد: البته طبیعی است که در این کار یکسری خطاهایی هم صورت بگیرد ولی اینکه هر انتصابی مطلوب نظر تمامی افراد قرار بگیرد به هیچ عنوان امکان پذیر نیست.

وی در مورد عملکرد استانداری خوزستان در سال ۹۷ خاطر نشان کرد: کلیه دستاوردهای استان در سال گذشته نه تنها ناشی از کارها و همکاری‌های جمعی و بین بخشی بوده است بلکه خبرنگاران و رسانه‌ها نیز در کسب این پیروزی‌ها هم نقش بسیار حائز اهمیتی داشته‌اند، زیرا حضور خبرنگاران و تلاشهای آنها در انعکاس دقیق و فنی مشکلات استان توانست، نگاه مسئولین ملی را به سمت مشکلات عدیده استان خوزستان جلب کند.

استاندار خوزستان ضمن اشاره به حادثه سیل اخیر در استان گفت: جا دارد که از تمامی دستگاهها و ارگانهای اجرایی و نظامی استان مثل راه و شهرسازی، شهرداریها، راهداری، شرکت نفت، ملی‌حفاری، سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی و همچنین مردم که در زمینه ساماندهی هرچه سریعتر این مناطق سیل‌زده تلاشها فراوانی را انجام داده‌اند تقدیر و تشکر بکنیم.

وی سفر رئیس‌جمهور به عراق را برای استان خوزستان بسیار پر منفعت دانست و تصریح کرد: لایروبی اروند رود، احداث راه‌آهن خرمشهر به بصره، ساماندهی مسئله ریزگردها و نیز بحث برداشته شدن ویزا را می‌توان از جمله دستاوردهای بسیار مهمی دانست که در سفر رئیس جمهور به عراق برای استان خوزستان کسب شده است‌.

استاندار خوزستان در پایان ضمن تبریک مجدد سال نو اظهار کرد: امیدواریم در سال آینده نیز بتوانیم در کنار یکدیگر در جهت رفع هر چه بیشتر مشکلات استان قدم برداریم و زمینه رشد و پیشرفت استان خوزستان را نیز در زمینه‌های مختلف فراهم کنیم.

در ادامه مدیر روابط عمومی استانداری خوزستان نیز ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام نوروز گفت: میزان اخبار روابط عمومی استانداری خوزستان در سال ۹۶، یک‌هزار و ۱۸۰ خبر بوده است که این رقم در سال ۹۷ با یک رشد ۳۵ درصدی به یکهزار و ۵۹۶ خبر تولیدی رسیده است.

وی عنوان کرد: تعداد کل بازدیدهای استانداری خوزستان از پروژه‌ها ۴۳ بار، از مناطق کم برخوردار ۲۱ بار، بازدید از شرکتها و‌ اماکن صنعتی ۱۷ بار و مناطق درگیر بحران و حوادث نیز ۱۱ بار بوده است.

رضوانی در پایان اظهار کرد: تعداد سفرهای درون استانی استاندار خوزستان در سال ۹۷ بیش از ۲۳۸ سفر بوده است که در واقع این رقم یعنی به ازای هر روز تقریبا یک سفر توسط استاندار خوزستان به مناطق مختلف استان صورت گرفته است.