تلاش‌های بیرانوند برای جلوگیری از ارتقای بندرماهشهر به فرمانداری ویژه/ آقای فرماندار بازی شما در زمین نماینده نتیجه‌ای جز باخت مفتضحانه ندارد

علی چاروسائی، مدیرمسئول خبرگزاری خورنا در یادداشتی نوشت: چندی پیش محسن بیرانوند فرماندار بندرماهشهر در گفتگو با خبرگزاری تسنیم گفته اداره راه و شهرسازی شهرستان بندرماهشهر بر مبنای وظایف قانونی خود و با دستور ما طرح اولیه مبنی بر انتزاع شهرک طاقانی از بخش مرکزی بندرماهشهر و تبدیل شدن آن به شهرجدید را آمده و ارائه داده است. فعلا هیچ گونه تصمیم راجع به این قضیه اتخاذ نشده، این طرح با در نظر گرفتن همه مصالح شهرستان تهیه و تدوین شده است.

این در حالی است که فرماندار لرستانی بندرماهشهر چندی پیش در جمع فعالین و بزرگان شهرستان گفته بود که تلاش هایی برای ارتقای این فرمانداری به فرمانداری ویژه کرده است که در آن زمان حرف و حدیث های زیادی به وجود آورد. بیرانوند هیچ مستنداتی برای اثبات پیگیری های خود به نفع ویژه شدن فرمانداری ویژه ارایه نداد و کمتر کسی اظهارات وی در این خصوص را باور کرد.

اما مصاحبه اخیر وی در خصوص صدور دستور جهت ارتقای شهرک طالقانی به شهر بازی اقای فرماندار را برای همه لو داد: بندرماهشهر نباید به فرمانداری ویژه ارتقا پیدا کند!

پنج شرط برای ارتقای یک فرمانداری به فرمانداری ویژه وجود دارد: جمعیت شهرستان بیش از ۲۵۰ هزار نفر باشد. جمعیت مرکز شهرستان بیش از ۱۲۵ هزار نفر باشد. مسافت بین مرکز شهرستان و مرکز استان بیش از ۱۲۵ کیلومتر باشد. سابقه فرمانداری بیش از ۵۰ سال باشد. مساحت شهرستان بیش از ۵ هزار کیلومتر باشد. هر شهرستانی که بخواهد فرمانداری ویژه داشته باشد باید حداقل ۳ شرط از این ۵ شرط را دارا باشد.

شهرستان بندرماهشهر تا امروز ۳ شرط از ۵ شرط را دارا است. قدمت بیش از ۵۰ ساله فرمانداری، جمعیت بیش از ۲۵۰ هزار نفره شهرستان و جمعیت بیش از ۱۲۵ هزار نفره مرکز شهرستان، ۳ شرطی است که این شهرستان برای ارتقا به فرمانداری ویژه دارد.

تلاش های بیراوند با حمایت و پشتیبانی علی گلمرادی نماینده مجلس برای ارتقای بندر امام خمینی به شهرستان و شهرک طالقانی به شهر، ۲ خاصیت ارتقای بندرماهشهر به فرمانداری ویژه را از بین خواهد برد.

اگر هر کدام از این دو مورد یا هر دوی این موارد اتفاق افتاد، بندرماهشهر به این زودی ها و راحتی ها امکان ارتقا به فرمانداری ویژه را نخواهد داشت.

قطعا فعالین مدنی، رسانه ای و دلسوزان این بندرکهن نخواهند گذاشت چنین اتفاقات نامیمونی رخ دهد و تلاش فرماندار و نماینده راه به جایی نخواهد برد و بازی فرماندار کم تجربه در این حوزه، نتیجه ای جز باخت مفتضحانه برای وی در بر نخواهد داشت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس حق سربندر است که شهرستان شود عده ای در ماهشهر میخواهند با ضایع شدن حق مردم سربندر ماهسهر رشد کند این چه منطقی است که شما دارید