همزمان با سراسر کشور:

محوطه میراث جهانی شوش در آستانه عید نوروز پاکسازی شد

مدیر پایگاه میراث جهانی شوش از برگزاری آیین پاکسازی محوطه پایگاه میراث جهانی شوش همزمان باسراسر کشور در آستانه عید نوروز خبر داد.

به گزارش خورنا و به نقل از روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان بیژن حیدری‎زاده امروز شنبه ۲۵ اسفندماه ۹۷ ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: این مراسم با هدف استقبال از مهمانان نوروزی و پیشواز سال جدید در محوطه میراث جهانی شوش و با حضور سمن‎ها، انجمن‎های مردم‎نهاد و دوستداران میراث فرهنگی در چهارمین جمعه اسفندماه ۹۷ برگزار شد.

او گفت: باتوجه به این‎که ۲۴ اسفندماه به عنوان روز پاکسازی هم‎زمان محوطه‎های میراث جهانی و میراث فرهنگی برای استقبال از حضور بازدیدکنندگان و مسافران در محوطه‎های باستانی سراسر کشور درنظر گرفته شده است، این برنامه همزمان با سراسر کشور در پایگاه میراث جهانی شوش نیز اجرا شد.

حیدری زاده ضمن مهم برشمردن این قبیل برنامه‎ها خاطرنشان کرد: به طور قطع تلاش در راستای حفظ مواریث فرهنگی و بافت‎های تاریخی برعهده همگان و لازم است انجمن‎های مردم‎نهاد نیز به سهم خود در این برنامه‎های فرهنگی مشارکت جویند.

وی تأکید کرد: قلعه باستان‌شناسی، موزه، کاخ آپادانا، ترانشه بزرگ شهر شاهی، کاخ اردشیر، آکروپل و دیگر بخش‌های محوطه میراث جهانی شوش روزانه توسط نیروهای خدمات پایگاه، از زباله پاک‎سازی می‎شوند و حضور سمن‎ها و انجمن‎ها در این حرکت نمادین در کنار پایگاه در واقع نوعی تعامل میان تشکل‎های مردم‎نهاد و پایگاه میراث جهانی شوش است.

گفتنی است: این برنامه در دو روز متفاوت یعنی ۲۲ و همچنین ۲۴ اسفندماه ۹۷ با حضور پرسنل پایگاه میراث جهانی شوش و انجمن‎های مردم‎نهاد انجام شد.