امام جمعه موقت اهواز:

سفر رئیس جمهوری به عراق افتخارآفرین توام با سربلندی بود

امام جمعه موقت اهواز، سفر سه روزه رئیس جمهوری اسلامی ایران به کشور برادر عراق را افتخارآفرین، توام با سربلندی و افتخار توصیف کرد و گفت: استقبال خوب سران و مسئولان ارشد عراقی از دکتر روحانی نشان دهنده اهمیت فوق العاده این سفر تاریخی بود.

آیت الله سیدابوالحسن حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهر اظهار کرد: مسئولان و مردم عراق به خوبی می دانند چه کسانی دلسوز آنان هستند و در این سفر این موضوع به اثبات رسید.
وی با مقایسه سفر ترامپ رئیس جمهوری امریکا به عراق با سفر رئیس جمهوری ایران به این کشور اظهار داشت: سفر ترامپ شبانه و بدون استقبال عراقی ها انجام شد ولی سفر دکتر روحانی در برابر دیدگان همه و با استقبال گرم و مثال زدنی مسئولان ارشد عراق انجام شد.
امام جمعه موقت اهواز کمک تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با سازمان تروریستی داعش در عراق را ستود و افزود:ملت و دولت ایران در سخت ترین شرایط منطقه به کمک مردم عراق شتافت و این چیزی نیست که فراموش شدنی باشد.
وی به تفاهم نامه اقتصادی و تجاری ایران و عراق در این سفر اشاره کرد و خواستار استفاده تجار و بازرگانان خوزستانی در افزایش سطح تجارت با عراق و صادرات کالاهای باکیفیت به عراق از طریق بازارچه های مرزی استان شد.

فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری کاربردی و راهبردی است
امام جمعه موقت اهواز در خطبه های نماز به فرمایش های اخیر رهبر معظم انقلاب با نمایندگان مجلس خبرگان رهبری اشاره کردگفت: فرمایشات اخیر ایشان کاربردی و راهبردی است و این سخنان باید به گفتمان غالب در جامعه تبدیل شود.
آیت الله حسن زاده با اشاره به اینکه عمل به توصیه ها و سخنان وحدت آفرین رهبر معظم انقلاب افزود: اینکه ایشان فرمودند ممکن است نظرات مختلفی در باره برخی لوایح و کنوانسیون ها مطرح شود ولی نباید این مسایل به نزاع و چالش بین احاد و نخبگان جامعه تبدیل شود ، سخن درست و وحدت آفرین است.
وی به این فراز از فرمایش های اخیر رهبر معظم انقلاب و امام راحل که ‘هرچه فریاد دارید بر سر امریکا بکشید’ اشاره کرد و افزود: امریکا دشمن اصلی ما است و باید همه دشمن مشترک را هدف قرار دهیم.
امام جمعه موقت اهواز به دشمنی ها و توطئه های امریکا ضد ملت و نظام اسلامی نیز اشاره کرد و افزود:سال آینده سال سختی خواهد بود ولی در سایه صبر و استقامت به سالی شیرین و باحلاوت تبدیل خواهد شد.
گرامیداشت شهدای حادثه انفجار در نماز جمعه تهران در ۲۴اسفند ۱۳۶۳ توسط منافقن کوردل ، حادثه بمباران شیمیایی شهر حلبچه عراق که توسط صدام معدوم با چراغ سبز امریکا و اروپا انجام شد ، ۱۳ رجب سالروز میلاد باسعادت حضرت علی (ع) و شروع مراسم اعتکاف و سالروز ارتحال مرحوم سید احمد خمینی از دیگر محورهای خطبه های امام جمعه موقت اهواز بود.
وی سنت اعتکاف را از پدیده های انقلاب اسلامی توصیف کرد و در ادامه افزود: هرچند در پیش از انقلاب اسلامی مراسم اعتکاف به صورت فردی برگزار می شد ولی به برکت انقلاب اسلامی ، اعتکاف به میان جامعه و جوانان آمد و همگانی شد.
امام جمعه موقت اهواز همچنین حمله تروریستی روز جمعه به ۲ مسجد در شهر ‘کرایست چرچ ‘کشور نیوزیلند را که منجر به شهادت ۴۹ تن و مجروحیت دست کم ۵۰ نفر شد را به شدت محکوم و با بازماندگان شهدا و مجروحان این جنایت خونبار تروریستی ابراز همدردی کرد.
وی گفت: متاسفانه دولت امریکا با ترویج خشونت و ترور ، به بروز چنین حوادث تروریستی در سراسر جهان کمک می کند.

قوه قضاییه ملجاء و پناهگاه مردم باشد
امام جمعه موقت اهواز به انتصاب رئیس جدید قوه قضاییه از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و در توصیه به رئیس این قوه گفت که دستگاه قضایی باید ملجاء و پناهگاه مردم مظلوم باشد.
آیت الله حسن زاده انتظار مردم از قوه قضاییه را اجرای عدالت دانست و افزود: اطاله دادرسی و اشکال در ساختار ، از نواقص قوه قضاییه است.
وی گفت: باید مردم احساس کنند که قوه قضاییه می تواند حقوق آنان را استیفا کند.
امام جمعه موقت اهواز به تبیین عدالت از دیدگاه حضرت علی(ع) پرداخت و با استناد به رهنمودهای آن امام همام گفت: عدالت در جامعه باید فراگیر شود تا مردم طعم عدالت و مساوات را بچشند.