جلسه هم اندیشی کتانباف با اساتید دانشگاه برگزار شد

احمد یوسفی مدرس دانشگاه و دانشجوی دکتری عمران گفت: افزایش درآمد شهرداری مستلزم توسعه پایدار و افزایش بهره وری است.

به گزارش خبرنگار خورنا نشست هم اندیشی کتانباف شهردار اهواز و احمدی فر ریاست دانشگاه شهرداری با اساتید دانشگاه برگزار گردید.

در این نشست احمد یوسفی مدرس دانشگاه و دانشجوی دکتری عمران ضمن تاکید بر لزوم استفاده شهرداری از ظرفیت علمی اساتید دانشگاه تصریح کرد؛ مهمترین عامل عدم رسیدن به توسعه پایدار شهر عدم همکاری دو جانبه شهرداری با دانشگاه است.
وی دانشگاه را مکمل علمی شهرداری دانست و افزود افزایش درآمد شهرداری مستلزم توسعه پایدار و افزایش بهره‌وری است.
یوسفی در ادامه عنوان کرد علت اصلی کاهش درآمدها در شهرداری عدم توسعه یافتگی کاهش بهره‌وری و افزایش تاخیر در پروژه‌های عمرانی شهرداری اهواز است، وی با اشاره به اینکه میانگین تاخیر در پروژه های عمرانی براساس آخرین آمارها حدود ۱۱ سال می باشد؛ افزود در کشورهای توسعه یافته حداکثر میزان تاخیر دو تا چهار هفته می باشد اما متاسفانه در کشور ایران ۹۰ درصد پروژه های عمرانی دچار تاخیر هستند ،که این تاخیر موجب افزایش هزینه و در نهایت روند توسعه یافتگی شهر را به شدت کاهش میدهد که متاسفانه این بیماری مزمن در پروژه های عمرانی شهرداری اهواز به وفور به چشم می‌خورد.
ایشان با اشاره به اینکه مهم‌ترین عامل کاهش تاخیر در پروژه های عمرانی انجام مطالعات فنی و علمی می باشد عنوان کرد شهرداری اهواز می بایست مرحله مطالعاتی پروژه ها را به دانشگاه واگذار نماید.
یوسفی بیان داشت برای تامین هزینه های شهرداری باید به سمت درآمدهای پایدار برویم.
وی در پایان صحبتهای خود از شهردار کلانشهر اهواز درخواست کرد جهت جلوگیری از هدر رفت سرمایه ها کارگروه تخصصی علمی-پژوهشی در شهرداری با استفاده از اساتید دانشگاه تشکیل شود و در این کارگروه ها علل تاخیر در پروژه ها شناسایی و با ارائه راهکار جهت برون رفت از تأخیرات گام مثبتی به منظور نزدیک شدن به توسعه پایدار و افزایش درآمدهای خصوصی و دولتی برداشته شود.

در‌پایان شهردار اهواز ضمن استقبال از چنین نشست هایی بر استمرار این جلسات تاکید نمود و عنوان کرد شهرداری اهواز آمادگی دارد تا در کنار دانشگاه با ایحاد کارگروهایی متشکل از مدیران ارشد شهرداری و اساتید دانشگاه در کنارهم مشکلات را به حداقل برسانیم و از ظرفیت پژوهشی دانشگاه در‌پروژها و دیگر معضلات شهری حداکثر استفاده را کنیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *