فرماندار بندرماهشهر چاره اندیشی کند/ تیراندازی های اخیر مردم را نگران کرده است

از میان مواهب پروردگار دو نعمت شاید یک سرو گردن بالاتر هستند سلامتی و امنیت . وظایف اصلی دولت ها نیز در وهله اول تامین همین دو برای شهروندان است .

ظریفی می گفت نمره دولت ما ۲۰ بود اگر سه کار دیگر هم انجام میداد آموزش و پرورش ، بهداشت و درمان و امنیت ! وضع آموزش و پرورش که چه گویم که ناگفتنم بهتر است ، بهداشت و درمان هم ما شاء الله ، هزار بارک الله اما در مورد امنیت ، بعضی ها دایره امنیت را خیلی گسترده می بینند مثلا میگویند امنیت شغلی ، امنیت روحی و فکری ، امنیت سیاسی ، امنیت اجتماعی و و و اما برخی افراد امنیت را فقط در جلوگیری از برخوردهای فیزیکی یا نگهبانی از اموال و دارائی های خود می بینند . یعنی فقط مامورین کلانتری شب ها در کوچه ها بگردند و نگذارند کسی از دیوار خانه مردم بالا رود یا مامورین ژاندار مری در بیابانها و جاده های بین شهری از جان و مال مردم مواظبت کنند همین یعنی امنیت . بدون شک تفسیر دوم کف امنیت یا قانع شدن به حد اقل آن است .

اما در این نوشتار همین حداقل مورد نظر نویسنده هست گرانده فعلا بنا ندارد امنیت به معنای وسیع آن را در جامعه خودمان به نقد بکشد که سخن در این باب بسیار است اما حداقل انتظاری که مردم از دولت (یعنی فرمانداری)در شهرستان دارند این است که با تمهیداتی از از اقدامات افراد شرور پیشگیری کند ! اخیرا اتفاقاتی در شهر در حال وقوع هست که موجبات نگرانی شهروندان عزیز را فراهم کرده است که بدترینشان شنیدن صدای تیر در اوقاتی از شبانه روز است .اگر گاهی شنیده می شود که در فلان شهر آمریکا یا بهمان کشور اروپایی نوجوان یا جوانی اسلحه به دست گرفته و بر روی همکلاسی های خود آتش گشوده به خاطر این است که در آنجا از هر بقالی سر کوچه میتوان اسلحه گرم تهیه کرد و در بعضی از ایالت های آمریکا حمل اسلحه گرم مجاز و منع قانونی ندارد اما در کشور ما نه در گذشته و نه در جمهوری اسلامی چنین کاری جنبه قانونی ندارد مع الوصف به نظر می رسد افرادی توانسته اند از طرقی که بر نگارنده روشن نیست مبادرت به تهیه سلاح کنند و گاهی برای تسویه حساب های شخصی آن را بکار ببرند که این امر بسیار خطرناک و نگران کننده است .

گاهی ناامنی محدود به سرقت های کوچک و بزرگ می شود از قبیل سرقت پمپ های آب منازل که این روزها اپیدمی و فراگیر شده است و مسئولین یکی از کلانتری ها از سرقت دست کم ۱۰پمپ آب در روز خبر میداد !سرقت از مدارس نیز در طول دو ماه اول سال تحصیلی به ۸ مورد رسید بقیه موارد سرقت بماند اما حمل سلاح و تیر اندازی در روز روشن حساب دیگری است که باید هرچه زودتر فکری برای آن کرد .گرچه نگارنده دوست ندارد همه رویدادها را به مسائل سیاسی ربط دهد اما نباید خیلی هم خوش خیال بود و ساده لوحانه برخورد کرد به هر حال فرمانداری محترم چه بخواهد و چه نخواهد مسئول جان و مال مردم است و حفظ امنیت شهروندان از وظایف اصلی حکومت است .

امیدوارم فرماندار محترم و معاونت محترم امنیتی ایشان و نیز نیروهای شریف و زحمتکش امنیتی و انتظامی شهرستان برای رفع نگرانی اخیر شهروندان چاره ای بیندیشند . عبدالله رستگار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *