مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان از ثبت ملی نخستین کارخانه تولید برق صنعتی کشور توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور خبر داد

میثاق حاجتی | خورنا: مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان از ثبت ملی نخستین کارخانه تولید برق صنعتی کشور توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور خبر داد .

مهندس قباد ناصری در تکمیل این خبر اظهار داشت : این کارخانه که هم اکنون به عنوان یکی از اجزای موزه گنجینه نفت بشمار می آید پس از طی تشریفات قانونی لازم به شماره ۴۱۲۱ در فهرست آثار ملی کشور توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور ثبت و به استانداری خوزستان نیز ابلاغ گردیده است .

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ادامه داد : این کارخانه که در اوایل سالهای اکتشاف و شکل گیری صنعت نفت در منطقه تمبی در ۱۰ کیلومتری جنوب شرقی از مرکز شهر مسجدسلیمان احداث گردید دارای ۱۸ مگاوات قدرت تولید انرژی الکتریسیته بود و برق تولیدی آن توسط ۷ خط توزیع ۱۱ کیلو واتی به مناطق مورد نظر منتقل می شد .

وی افزود : به علت افزایش نیاز در سال ۱۹۵۰ دو دستگاه توربین گازی در این کارخانه افزوده شد و این کارخانه تا اوایل دهه ۷۰ تأمین کننده برق مورد نیاز صنعت نفت بود اما در آن زمان و پس از سالها فعالیت فراتر از برآورد عمر ژنراتورها از مدار خدمت خارج شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *