باران بارید؛ خرمشهر را آب برد

خورنا: بارش باران در خرمشهر موجب آبگرفتگی بسیاری از معابر این شهرستان شده است و مردم این منطقه به جای حس دلپذیری هوای پس از باران با مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، از اواخر شب گذشته بارش باران در خرمشهر به شکل مداوم آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد.

شدت بارش‌‌ها به حدی است که حتی تردد شهروندان در سطح شهر را با مشکل مواجه کرده است.

به دنبال بارندگی شب گذشته در خرمشهر از صبح امروز بسیاری از معابر شهری این شهرستان را آب فرا گرفته است و عبور و مرور در سطح برخی از خیابان‌های شهر تقریباً غیرممکن شده است.

بسیاری از دانش‌آموزان نیز که با وجود آبگرفتگی بی‌اطلاع از تعطیلی مدارس سرکلاس‌های درس رفته بودند هنگام رسیدن به مدارس خود متوجه تعطیلی آنها شده و مجبور به بازگشت مجدد به خانه‌های خود شدند.

آبگرفتگی‌ها به ویژه در تعدادی از خیابان‌های سطح شهر به حدی است که به هیچ وجه امکان تردد پیاده از آنها وجود ندارد و این مسئله موجب نارضایتی بسیاری از شهروندان شده است.

*خیابان‌ها با کوچکترین بارندگی مملو از گل و لای می‌شوند

احمد بیرانوند یکی از شهروندان خرمشهری در این خصوص گفت: من برای رفتن به مغازه خود باید از خیابان حافظ عبور کنم در حالی که این خیابان هم‌اکنون مملو از آب و گل و لای است.

وی گفت: این خیابان به دلیل حفاری‌های باقی مانده و عدم آسفالت با کوچکترین بارندگی پر از گل و لای شده و برای چند روز امکان تردد راحت در آن وجود ندارد.

* در خرمشهر زیبایی باران به زشتی پس از باران تبدیل می‌شود

یکی دیگر از شهروندان خرمشهری نیز گفت: در حالی که در بسیاری از مناطق مردم با بارش باران خوشحال و کوچه و خیابان‌هایشان تمیز می‌شود در خرمشهر قصه به گونه دیگری است.

حمید بهرامی تصریح کرد: در اینجا باران زیباست اما سختی‌های پس از باران زیبایی آن را به زشتی تبدیل کرده و مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون اگر در اکثر خیابان‌های خرمشهر قدم بردارید مشاهده می‌کنید که از گل و لای و آگرفتگی پر شده است.

* بارش ۲۳ میلی‌متر باران در آبادان و خرمشهر

رئیس اداره هواشناسی آبادان گفت: از شب گذشته تاکنون ۲۳ میلی‌متر باران در شهرهای آبادان و خرمشهر باریده است.

سعید ابراهیمیان تصریح کرد: البته میزان بارش‌‌ها در نقاط مختلف متفاوت بوده اما میانگین بارش‌ها در این دو شهر ۲۳ میلی‌متر است.

وی در خصوص تداوم بارش‌ها تصریح کرد: بارندگی‌ها تا اواخر امروز در شهرهای آبادان و خرمشهر ادامه دارد.

* انتقاد از مشکلات موجب ناراحتی برخی همکاران می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر گفت: من در جلسات شورا مکرراً بر مشکلات شهر تاکید می‌کنم اما متاسفانه برخی دوستان در مجموعه شورای شهر و شهرداری از سخنان انتقادی من ناراحت شده و می‌خواهند تا در خصوص مشکلات شهر صحبتی با رسانه‌ها نکنم.

سید صباح حسینی افزود: این در حالی است که مردم از ما کار می‌خواهند و انتظار دارند وقتی مشکلی پیش می‌آید پاسخگوی آنها باشیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه موضع‌گیری بنده در خصوص مشکلات شهری به مذاق برخی همکاران سازگار نیست فقط به این جمله اکتفا می‌کنم که با این شورا و شهرداری هیچ کاری را نمی‌توان کرد.

حسینی خاطرنشان‌کرد: دلیل اصلی این اعتقاد این است که متاسفانه هماهنگی لازم و مورد نیاز بین مجموعه شورای شهر و شهرداری خرمشهر وجود ندارد.

* آبگرفتگی‌ معابر خرمشهر تا ظهر امروز رفع می‌شود

شهردار خرمشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر علت اصلی آبگرفتگی در برخی مناطق را قطعی برق و عدم امکان استفاده از پمپ‌های دفع آب عنوان کرد.

محمد نظارت تصریح کرد: با توجه به اینکه صبح امروز برق برخی از مناطق قطع شد امکان استفاده از پمپ دفع آب وجود نداشت اما با اتصال مجدد برق هم‌اکنون عملیات دفع آب در حال انجام است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این پرسنل شهرداری با تمام توان خود در حال انجام عملیات دفع آب در بسیاری از مناطق آبگرفته هستند.

شهرداری خرمشهر خاطرنشان‌کرد: در صورت عدم تشدید بارندگی‌ها در خرمشهر تا ظهر امروز همه آب‌های سطحی در خیابان‌های اصلی شهر جمع‌آوری خواهد شد.