۸ میلیون بچه ماهی در تالاب شادگان رهاسازی شده است

خورنا: سرپرست اداره شیلات شادگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۸ میلیون و ۲۷۸ هزار قطعه بچه ماهی در تالاب رهاسازی شده است.

ناجی نواصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: با توجه به اهمیت بازسازی ذخایر ماهیان بومی در تالاب بین‌المللی شهرستان شادگان و با مساعدت اداره کل شیلات استان خوزستان از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۸ میلیون و ۲۷۸ هزار قطعه بچه ماهی در تالاب رهاسازی شده است.

وی افزود: این میزان بچه ماهی به ‌منظور حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان، ایجاد اشتغال و بهبود معیشتی ساکنان روستاها در نزدیکی تالاب رهاسازی شده است.

سرپرست اداره شیلات شادگان با اشاره به تفکیک گونه ماهی‌های رهاسازی شده تصریح کرد: ماهی بنی با تعداد ۴ میلیون و ۱۴۶ هزار قطعه، ماهی شیربت با تعداد یک میلیون و ۱۷ هزار قطعه و ماهی کطان با تعداد ۳ میلیون و ۱۱۵ هزار قطعه در تالاب شادگان رهاسازی شده است.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار تالاب شادگان در تولید ماهی، اشتغال صیادان و رونق تجاری در منطقه افزود: خشکسالی، وارد شدن پسماندهای کشاورزی، صنعتی و شهری، بالا رفتن شوری آب و تغییرات جوی از جمله عوامل کاهش ذخایر آبزیان در این تالاب به ‌شمار می‌رود.

نواصری اضافه کرد: اداره کل شیلات استان خوزستان همچون سال‌های گذشته توانسته بارها آزاد‌سازی بچه ماهی را در تالاب انجام دهد و از این طریق نقش اساسی در کاهش خسارات به ذخایر ماهیان بومی، حفظ ذخایر، افزایش مقدار ماهیان قابل برداشت، ایجاد اشتغال و تأمین بخشی از پروتئین مورد نیاز اهالی و منطقه ایفا کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *