منصوریه، «شهر شکوفه های زردآلو» نیازمند توجه سرمایه گذاران است

خورنا- جشنواره عکاسی شکوفه های زردآلو در شهر منصوریه در ۵ کیلومتری بهبهان با حضور جمعی از خبرنگاران در ۱۹ اسفند ماه برگزار شد. در این مراسم که توسط شهردار شهر منصوریه تدارک دیده شده بود؛ خبرنگاران و اصحاب رسانه با جاذبه های گردشگری این شهر آشنا شدند و از باغ های میوه این شهر زیبا دیدن کردند.

بهرام مکرمیان شهردار منصوریه بابیان اینکه به دلیل عدم‌ حمایت جهاد کشاورزی خوزستان محصولات باغی ما به‌شدت اُفت کرده است، اظهار کرد: درگذشته برای جلوگیری از آفت‌زدگی، باغ‌ها سه بار در سال سم‌پاشی می‌شدند اما اکنون یک‌بار در سال هم سم‌پاشی نمی‌شوند.

وی هدف از برگزاری جشنواره را معرفی ظرفیت گردشگری به مردم خوزستان و کشور و همچنین بررسی مشکلات کشاورزان منطقه عنوان کرد و افزود: درواقع برگزاری این جشنواره‌ها هم می‌تواند به اقتصاد مردم و شهر کمک کند هم توجه مسؤولان به منطقه جلب شود.

شهردار منصوریه بابیان اینکه دولت با هزینه میلیاردها تومان، هنوز موفق نشده است مشکل اشتغال را حل کند، گفت: بیش از یک هزار نفر بیمه‌شده در رستوران‌ها و کافه‌هایی که در کنار این باغات و طبیعت زیبای شهر بهبهان راه‌اندازی شده مشغول به کار هستند.

مکرمیان با تأکید بر اینکه دولت می‌تواند شرایطی را فراهم کند که از متر به متر این باغات در حوزه گردشگری و اشغال استفاده کرد: کلیه شهرهای خوزستان ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری دارند اما اقتصاد استان پشت دکل‌های نفتی پنهان‌شده است.

پس از بازدید از شکوفه های زردآلو عکاسان و خبرنگاران برای صرف ناهار به دعوت شهرداری منصوریه به یکی از باغ رستوران های زیبای این شهر رفتند. امید است اندکی از توجه و تمرکز مسئولان استان و حتی کشور به جای نفت و پتروشیمی به این مناطق زیبا و درعین حال مظلوم معطوف شود. سرمایه گذاران هم با راه اندازی اقامتگاه های بومگردی، تاسیس باغ رستوران های مجلل و سایر مراکز خدماتی، تجاری، تفریحی و فرهنگی میتوانند در این منطقه بکر سرمایه گذاری و بهشت گمشده بهبهان را به اقامتگاهی عالی برای تفریح و تفرج تبدیل کنند.

منصوریه از سال ۹۲ با جدا شدن از شهر بهبهان تبدیل به شهر شده است؛ این شهر کوچک از حدود ۴۰۰ هکتار باغ بهره می‌برد و ۵ هزار ۷۰۰ نفر جمعیت دارد.

گزارش: مژده قنواتی/ تصاویر: شاهرخ حسنی