درهایی که بدون هماهنگی بسته شد/ دانش‌آموزان خرمشهر زیر باران

خورنا: دانش‌آموزان خرمشهری که صبح امروز به مدرسه رفته بودند با درب بسته مدارس مواجه شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، صبح امروز بسیاری از دانش‌آموزان خرمشهری که با توجه به آب گرفتگی شدید معابر در سطح شهر به زحمت خود را به مدارس رسانده بودند با درب بسته مدارس مواجه شدند.

این مسئله موجب شد تا بسیاری از دانش‌آموزان که اطلاعی از این تصمیم غیرمنتظره نداشتند حتی برای لحظاتی در کنار درب مدارس منتظر مانده و پس از اطمینان از تعطیلی قطعی به خانه‌های خود بازگردند.

این تصمیم غیر منتظره که به گفته مسئولان به دلیل آبگرفتگی شدید معابر و به‌منظور رعایت حال دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها اتخاذ شده نه‌تنها موجب رفاه حال آنها نشده است بلکه مشقت آنها را نیز بیشتر کرده است.

* نمی‌دانیم چرا مدرسه تعطیل شد!

یکی از دانش‌آموزان خرمشهری در این خصوص گفت: خودمان هم دلیل تعطیل شدن مدرسه را به درستی نمی‌دانیم.

کمال مزرعاوی افزود: صبح با دوستان خود به مدرسه رفتیم اما پس از رسیدن به مدرسه به ما اطلاع دادند که کلاس‌ها تعطیل شده است.

وی گفت: در حالی که با زحمت و مشقت فراوان خود را به مدرسه رسانده بودیم حالا باید دوباره به همان زحمت این راه را برگردیم.

* عدم اطلاع‌رسانی موجب زحمت بیشتر دانش‌آموزان شد

پدر یکی از دانش‌آموزان نیز در این خصوص اظهار کرد: تصمیمات در اینجا لحظه‌ای اتخاذ می‌شود و هیچ هماهنگی نیز انجام نمی‌شود.

علی فرهانی افزود: صبح فرزند خود را به مدرسه رساندم و همین جا بود که متوجه شدیم براساس اعلام آموزش و پرورش مدارس شیفت صبح تعطیل شده است.

وی ادامه داد: اگر این تصمیم برای رفاه حال دانش‌آموزان اتخاذ شده است پس باید از شب قبل یا ابتدای صبح از طریق رادیو آبادان و تلویزیون استانی اعلام می‌شد.

فرهانی تصریح کرد: این عدم اطلاع‌رسانی موجب شد تا نه تنها دانش‌آموزان رفاه حالی نداشته باشند بلکه یک روز هم از درس خود عقب بمانند.

* آبگرفتگی معابر دلیل تعطیلی مدارس بوده است

معاون پرورشی آموزش و پرورش خرمشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: به دنبال بارندگی شدید شب گذشته و صبح امروز مدارس شیفت صبح خرمشهر در همه مقاطع تعطیل شده است.

ناجی شمایل‌‌راد ادامه داد: اداره آموزش و پرورش با هماهنگی با فرمانداری شهرستان این تصمیم را اتخاذ کرده است.

وی ادامه داد: آبگرفتگی معابر به حدی است که در برخی مدارس دانش‌آموزان حتی امکان ورود به مدارس خود را نیز نداشته‌اند و چاره‌ای جز تعطیل شدن مدارس نبود.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش خرمشهر با بیان اینکه البته تعداد کمی از مدارس نیز که در شیفت صبح دایر شده است، افزود: مدارس شیفت بعدازظهر باز است.

وی در خصوص عدم اعلام و اطلاع‌رسانی به موقع به دانش‌آموزان و اولیای آنها نیز خاطرنشان ‌کرد: این مسئله موجب ناراحتی بسیاری از دانش‌آموزان و اولیای آنها شده و ما نیز اعتقاد داریم که اگر قرار است تعطیلی اتفاق بیفتد باید از شب قبل و یا صبح زود به شکل زیرنویس یا از طریق رادیو اطلاع‌رسانی شود.

شمایل‌راد در پایان گفت: با این وجود و به دلیل عدم امکان تردد دانش‌آموزان در مدارس و به‌منظور جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر برای آنها مدارس شیفت صبح تعطیل شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *