با همکاری موسسه ی فرهنگی، هنری آواز ققنوس میلاس:

نخستین جشنواره مردمی موسیقی محلی، منطقه جنوب و جنوب غرب کشور در اهواز برگزار می‌شود.

مدیر موسسه فرهنگی، هنری ققنوس میلاس از برگزاری نخستین جشنواره موسیقی محلی منطقه جنوب و جنوب غرب کشور در ۲۴ اسفندماه ۹۷ در اهواز خبر داد.

به گزارش خورنا علی‌میلاسی ضمن اعلام این خبر عنوان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره، فراهم آوردن یک روز شاد برای مردم خوزستان و هم نوایی موسیقی محلی برای هم گرایی بیشتر در بین اقوام مختلف است تا ما با شادمانی بیشتری، بتوانیم به پیشوازی نوروز باستانی برویم.

وی تصریح کرد: در این جشنواره برای شادی هرچه بیشتر مردم، گروههای موسیقی مختلفی از استانهای خوزستان، لرستان، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری برای اجرای موسیقی محلی به صورت زنده دعوت شده‌اند.

دبیر نخستین جشنواره موسیقی منطقه‌ای اقوام ادامه داد: گروه موسیقی منگشت فرهاد بیژن پور، گروه نیماحافظی، گروه میسان(عربی) و شاهنامه خوانی (بختیاری) از خوزستان، آفتاب طلایی به نوازندگی برادران سپهوند از لرستان، گروه آواز ممسنی جاسم خدارحمی از استان فارس، گروه خیام خوانی به سرپرستی علی احمدی از بوشهر و نیز گروه موسی موسوی از چهار محال و بختیاری از جمله گروههای موسیقی محلی دعوت شده به این جشنواره هستند.

وی از میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، برای برگزاری نخستین جشنواره ی موسیقی محلی اقوام خبر داد و افزود: با توجه به این که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، پیشنهاد برگزاری جشنواره موسیقی محلی منطقه‌ای هفته فرهنگی را در اهواز داده بود، این شهرستان به عنوان میزبان نخستین جشنواره مردمی موسیقی محلی، منطقه جنوب و جنوب غرب کشور انتخاب شد.

میلاسی اظهار کرد: این جشنواره در روز جمعه ۲۴ اسفندماه ۹۷ و از ساعت ۱۵ تا ۱۹ عصر در بلوار ساحلی کیانپارس(از خیابان میهن شرقی به سمت ساحلی رودخانه کارون) و در جوار کتابخانه مرکزی اهواز برگزار می‌شود و حضور در این جشنواره نیز برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

دبیر نخستین جشنواره موسیقی منطقه‌ای اقوام در پایان گفت: امیدواریم که با حضور گسترده مردم شادی خواه و فرهنگ دوست استان خوزستان از همه اقوام در این جشنواره، ما بتوانیم یک روز شادی بخشی را در یادهایمان به یادگار، بگذاریم.