رئیس آموزش و‌ پرورش مسجدسلیمان عنوان کرد:

فرسودگی شدید در ۶۱ درصد مدارس مسجدسلیمان/ ۴۰ درصد مدارس این شهرستان بالای نیم قرن قدمت دارند

رئیس ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﻣﺴﺠﺪﺳﻠﯿﻤﺎﻥ ضمن اشاره به فرسودگی گسترده فضاهای آموزشی این شهرستان گفت: بنا به گزارش رسمی مهندسین نوسازی استان خوزستان ۶۱ درصد از مدارس مسجدسلیمان به علت فرسودگی وسیعی که دارند باید تخریب، باسازی و یا مقاوم سازی شوند.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خوزستان که امروز شنبه ۱۸ اسفندماه ۹۷ در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد ﺟﺎﻧﻤﺮﺍﺩ ﺩﺍﻭﺩﯼ عنوان کرد: شهرستان مسجدسلیمان دارای ۲۸ هزار دانش آموز و یکهزار و ‌۵۰ کلاس درس و نیز یکهزار و ۸۵۰ پرسنل شاغل در آموزش و پرورش است.

رئیس ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﻣﺴﺠﺪﺳﻠﯿﻤﺎﻥ ضمن اشاره به فرسودگی گسترده فضاهای آموزشی این شهرستان گفت: بنا به گزارش رسمی مهندسین نوسازی استان خوزستان ۶۱ درصد از مدارس آموزشی مسجدسلیمان به علت فرسودگی وسیعی که دارند باید تخریب، باسازی و یا مقاوم سازی شوند.

وی بیان داشت: البته ۲۰ مدرسه دو سازمانه نیز در مسجدسلیمان وجود دارد که میزان فرسایش ساختمانی آنها به گونه‌ای وسیع است که باید هرآن منتظر یک اتفاق و حادثه ناگوار نیز باشیم.

داودی در ادامه ضمن اشاره به حادثه یکماه پیش مدرسه شهید نواب صفوی مسجدسلیمان گفت: این مدرسه ۳۰۰ دانش‌آموزه که در منطقه نفتون مسجدسلیمان قرار دارد براثر بارندگی‌های اخیر سقف یکی از کلاسهای آن ناگهان دچار ریزش می‌شود که خوشبختانه این حادثه به علت اینکه دانش‌آموزان در هنگام وقوع آن در مراسم صبحگاهی بودند هیچگونه تلفات انسانی در پی نداشت.

رئیس ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﻣﺴﺠﺪﺳﻠﯿﻤﺎﻥ اضافه کرد: البته ما در مسجدسلیمان مدارس دیگری نیز چون هنرستان کار و دانش امیرکبیر و‌ همچنین مدرسه ۱۲ فروردین را هم داریم که در واقع این دو مدرسه از شرایط بسیار وخیم تری نسبت به مدرسه نواب صفوی برخوردار هستند.

وی اظهار کرد: تعداد کلاسهای کانکسی موجود در بخش شهری مسجدسلیمان ۲۲ کلاس بوده که این تعداد در بخش روستایی نیز شامل پنج مدرسه و‌ ۱۰ کلاس کانکسی می‌باشند.

داودی ضمن اشاره به مشکلات مربوط به هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان برخی مناطق روستایی مسجدسلیمان گفت: از آنجایی که در این زمینه آموزش پرورش مسجدسلیمان دارای ۲۲۰ میلیون تومان بدهی به رانندگان است لذا ما تقاضا داریم که برای پرداخت هرچه سریعتر این بدهی‌ها تدابیر لازم اندیشه شود.

رئیس آموزش و پرورش مسجدسلیمان با بیان اینکه ۴۰ درصد از مدارس این شهرستان، سنگی بوده و قدمتی بالای ۵۰ تا ۷۰ سال دارند اظهار کرد: باتوجه به اینکه اداره نوسازی مدارس مسجدسلیمان دارای بودجه ناچیزی است که به هیچ عنوان در این زمینه نمی‌تواند کفاف باشد لذا درخواست داریم که در خصوص نوسازی مدارس این شهرستان نیز توجهات لازم مبذول شود.

وی ضمن اشاره به این مطلب که مدارس مسجدسلیمان هنوز از کولرهای آبی استفاده می کنند گفت: مدارس ما فاقد سیستمهای هوشمند و‌ کامپیوتر بوده و کارگاههای فنی و حرفه‌ای و کار و دانشی ما نیز علیرغم اینکه در ابتدای مهرماه توسط اداره کل آموزش و پرورش استان تجهیز شده‌اند ولی هنوز تا رسیدن به تکنولوژی‌های روز فاصله دارند.

داودی در ادامه با بیان اینکه ما در زمینه فضاهای ورزشی دانش‌آموزی با کمبودات شدیدی در استان مواجه هستیم اظهار کرد: مسجدسلیمان علیرغم اینکه دارای ۲۷ هزار دانش‌آموز است فقط یک زمین چمن مصنوعی دارد و مجموعه‌های بزرگ ورزشی این شهرستان نیز از فرسودگی شدیدی برخوردار هستند.

رئیس آموزش و پرورش مسحدسلیمان ضمن اشاره به بحث بدهی‌های سنگین آب و برق اداره آموزش و پرورش مسجدسلیمان گفت: ما در حال حاضر دارای ۸۵ میلیون بدهی برقی و ۱۵ میلیون بدهی آب هستیم و از آنجایی که عدم پرداخت بدهی‌های مذکور، امکان قطع این خدمات را از سوی اداره آب و برق شهرستان روز به روز بیشتر می‌کند لذا تقاضا داریم که در این زمینه هم تدابیری معافیتی همانند بحث معافیت مدارس در نظر گرفته شود.

وی در پایان با بیان اینکه آموزش و پرورش مسجدسلیمان در زمینه نیروی انسانی مرد هنوز با کمبودات شدیدی مواجه است اظهار کرد: با توجه به برآوردهای انجام شده آموزش و پرورش مسجدسلیمان به ۲۰۰ معلم مرد در تمامی رشته‌های تخصصی، پایه و‌ نظری احتیاج دارد.